Actueel dagrecreatie

dagrecreatie Walibi presenteert nieuwe huisstijl en media-strategie Walibi Holland heeft haar nieuwe plannen gepresenteerd. Het nieuwe mediaconcept, waarin muziek een hoofdrol speelt, heeft grote gevolgen voor het hele park. In de attractie ‘Speed of Sound’ wordt een van de bestaande rollercoasters omgebouwd tot een compleet nieuwe ervaring. “waarvan je oren gaan toeteren’; aldus directrice Mascha van Till. kwam overtuigend als winnaar uit de stembus en mag zich daarmee een jaar lang ‘Het Leukste Dagje Uit’ van Nederland noemen. Sales manager Patrick Ouwens was bijzonder blij met de prijs; “We hebben afgelopen jaar ook een paar bijzondere evenementen in huis gehad waardoor we extra opvielen. Voor de Top 2000 stonden mensen zelfs uren voor ons museum in de rij om de studio en popquizzen te ervaren.” Meer informatie: www.leukstedagjeuit.nl http://portal.beeldengeluid.nl De verkiezing van de Schoolreis Award werd georganiseerd door het Nationaal Schoolreis magazine. Zij organiseerden een verkiezing onder scholen die dit jaar voor de vierde keer werd gewonnen door De Efteling. Rachel Camps, manager productmanagement van de Efteling ziet de prijs als waardering voor de continue inzet op verbetering; “Voor ons zijn schoolreisjes heel belangrijk. We ontvangen ruim 225.000 schoolkinderen op jaarbasis. We zorgen dat scholen al voor hun bezoek een lespakket ontvangen met sprookjes als onderdeel van de cultuur. Komend jaar wilen we meer gaan doen met educatie op het park.” Meer informatie: www.schoolreis.nl / www.efteling.com Actueel Co-creatie bij nieuwe attractie in Bellewaerde park Efteling wint Schoolreis Award Het Belgische Attractiepark Bellewaerde maakt gebruik van co-creatie om de nieuwe attractie ‘Jungle Mission vorm te geven. “Het is zelfs nooit eerder voorgekomen in Belgisch pretparkland dat bezoekers actief mee de lay-out van een attractie mogen bepalen en dat deze actie omgevormd wordt tot een TV-format dat op alle Vlaamse regionale zenders en online wordt uitgezonden”, laat het park nog weten. Meer informatie: www.dejunglekids.be Olivier Snijders, de marketing director van Walibi Brand, verzorgde aan de hand van enkele filmpjes, de nieuwe uitstraling van het merk. De Characters komen straks ook tot leven buiten het attractiepark: in strips, film/muziek, op TV, radio, games en internet. Vanaf zaterdag 19 februari worden de videoclips van de twee muziekgroepen W.A.B en The SkunX op Nickelodeon in Nederland en Vlaanderen uitgezonden. Een uitgebreid verslag binnenkort in magazine TRIP. Meer informatie: www.walibi.nl Verhalenpunten Vechtdal in voorbereiding Beeld en Geluid wint ToerNed Award voor Leukste Dagje Uit Het Vechtdal is rijk aan verhalen die wachten om verteld te worden. Daarom worden vanaf het voorjaar van 2012 Verhalenpunten geplaatst langs het fietsroutenetwerk. Verhalenpunten zijn palen die, nadat de gebruiker energie opwekt door op een pedaal te trappen, verhalen en legendes uit het Vechtdal afspelen. Het project is een initiatief van de Toeristische Klankbordgroep in Dalfsen en wordt uitgevoerd door gemeente Dalfsen, Regionaal Team Recreatie en Toerisme, Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme (GOBT) en Vechtdal Marketing. Meer informatie: www.gobt.nl Op donderdag 3 maart, tijdens de vakdag ‘Het Leukste Dagje Uit’ is de ToerNed Award 2010 uitgereikt door Karen Staley van IAAPA Europe aan Patrick Ouwens van Beeld en Geluid. Bezoekers van de vakdag ‘Het Leukste Dagje Uit’ konden stemmen op tien genomineerde bedrijven. Beeld en Geluid uit Hilversum Attractie- & vakantiepark Slagharen wint publieksprijs Het publiek heeft via de site van de “Kids vakantieaanbieder van het jaar 2011” Slagharen gekozen tot winnaar in de categorie vakantieparken. Binnen deze categorie waren ook Landal Greenparks en Legoland Billund Resort genomineerd. Meer informatie: www.slagharen.com Recreatief Totaal • Actueel • Nr. 2 - 2011 13 Pagina 12

Pagina 14

Heeft u een uitgave, pagegangster of digitale weekbladen? Gebruik Online Touch: brochure digitaal bladerbaar uitgeven.

Recreatief Totaal 2 - 2011 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication