&TRENDS Noviteiten Sunscene; zet de zon maar even aan Helaas kunnen we in Nederland weinig doen aan ons wisselvallige klimaat. Wilt u een serie van regendagen toch een beetje compenseren, dan is er nu de ‘Sunscene’; een heerlijk zonnig indoorconcept die van elke dag een zwoele zomerdag maakt. 365 dagen (en nachten) zon. De opstelling op de beurs Zorgtotaal bestond uit een zonnig decor, inclusief palmen en strandstoelen. Uit de boxen komen zomerse geluiden en het is ook mogelijk om met aromatherapie de beleving compleet te maken. Tulpi; klapstoel als sieraad in je park Heeft u de Tulpi klapstoel al gezien? Het was een van de deelnemers aan het programma ‘het beste idee van Nederland’ en haalde de halve finale. Inmiddels is de Tulpi ook leverbaar. De tulp is natuurlijk hét symbool van toeristisch Nederland en deze praktische stoelen zijn daarmee ook meteen een origineel foto-object. De Tulpi heeft een opgeklapte zitting, waardoor neerslag geen kans krijgt te blijven liggen. Ook vogelpoep en bladeren kunnen rug- en zitvlak niet bereiken. Daarnaast kan de Tulpi 360 graden om zijn as draaien, waardoor men zelf de ideale richting kan kiezen. De tulp-vorm is zeer vernieuwend en geeft het landschap/ straatbeeld een geheel nieuw karakter. De indicatiekosten van beide uitvoeringen is € 999,- exclusief btw, betonpoer voetplaat, transport en plaatsingskosten. Meer informatie: www.tulpi.nl Creatief met kaas in de buitenkeuken Met privé-sanitair inspelen op trends in recreatie Koopman heeft speciaal voor de recreatiesector twee vormen van privé sanitair ontwikkeld. Met het ambachtelijke ontwerp speelt Koopman in op de ‘glamping’ trend en de behoefte aan authenticiteit. Er is een huisje met alleen toilet en een versie met toilet en douche. Méér sanitair betekent ook méér schoonmaken. Daarom zijn de voorzieningen van Koopman ingericht op een efficiënte en snelle schoonmaak. De vloer bestaat uit PVC met een antisliplaag. Het is uit één stuk gelegd zonder kitnaden. Schimmel en onderhoud wordt daarmee voorkomen. De sanitairhuisjes van Koopman hebben absoluut een authentiek uiterlijk. Het meest opvallend zijn de Hollandse dakpannen en het hartje in de deur. Meer informatie: www.koopmanprivesanitair.nl Bij buitenleven hoort ook buiten koken. En daar horen ook vernieuwende kookconcepten bij. Deze stoere kaasfondueset heeft een rood stalen frame dat de brander beschermt tegen de wind. De fonduekaas blijft hierdoor op de perfecte temperatuur. De Outdoor Kaasfondue past ook prima in een verhuurconcept; zoals nu bijvoorbeeld ook vlees inclusief barbecue door de slager wordt aangeleverd. Met de outdoor kaasfondue biedt u een compleet en origineel outdoor diner. De richtprijs voor consumenten is: € 49,90. Dit product ligt vanaf juli 2011 in de winkels. Meer informatie: www.boska.nl Maar het belangrijkste; de lampen zorgen voor een zeer aangename indringende warmte. Het is overigens geen zonnebanktechnologie. Door de gereduceerde UV straling zijn ze niet geschikt om bruin te worden (met alle veiligheidsrisico’s), maar je krijgt wel een opkikker van de warmte en het zonlicht. De opstelling op de beurs (zie foto) had als indicatieprijs € 25.000 € 30.000 voor een complete belevingsset. Meer informatie: www.eyeviewsystems.nl Scoren met de Mohican; paaltjesvoetbal nieuwe stijl De Mohican is een unieke oplossing waarmee u paaltjesvoetbal terug in de buitenruimte brengt. Het idee is erg simpel; een geautomatiseerde versie van het Paaltjesvoetbal zonder discussie of er is gescoord! Het idee was simpel, maar de uitwerking had nog wel even wat tijd nodig. Inmiddels is het product degelijk (hufterproof) genoeg bevonden om in de openbare ruimte te worden geïntroduceerd. De indicatieprijs voor verkoop is € 395 per stuk en € 750 voor een set van 2. Meer informatie: www.velopa-omniplay.com Recreatief Totaal • Produktnieuws • Nr. 3 - 2011 25 Noviteiten en trends

Pleisureworld partnernieuws

Heeft u een spaarprogramma, issue of digitale onderwijsmagazines? Gebruik Online Touch: onderzoeksrapport digitaal bladerbaar maken.

Recreatief Totaal 3 - 2011 Lees publicatie 12Home


You need flash player to view this online publication