Voorwoord / inhoud

De vergeten doelgroepen Richt u zich op de markt voor senioren of gezinnen? Of kiest u voor de kleurensegmentatie van de RECRON? Dan heeft u vast wel gemerkt dat het lastig is om de aandacht te krijgen van deze doelgroepen; er zijn immers veel concullega’s die strijden om dezelfde aandacht. Benader eens een minder druk bezochte doelgroep. Want die zijn er nog genoeg! Enkele voorbeelden: Op pagina 15 van dit vakblad staat een mooi voorbeeld van Landal Greenparks die een park hebben aangepast voor mensen met een visuele beperking. Een onverwacht grote en ook groeiende groep. Waar blijven de allochtonen op de Nederlandse vakantieparken? Het is een groeiende groep, met relatief veel kinderen. Als uw bedrijf is ingericht op gezinnen met kinderen, dan kunt u hier de terugloop in bezoek wellicht mee stoppen, zonder veel extra investeringen. Wist u dat er alternatieven zijn? Zo zijn er bijvoorbeeld 1,2 miljoen Nederlanders die regelmatig hardlopen en dat als hun grootste hobby zien. Geen groepje om over het hoofd te zien. Of de scootmobiel, waarvan er inmiddels al ruim 200.000 rond rijden. Allochtonen Aanpak Er is voor nieuwe doelgroepen geen standaard draaiboek te vinden, en kopiëren van de concurrent is er ook niet bij. De nieuwe doelgroepen zijn dus vooral geschikt voor ondernemers die beschikken over een gezonde dosis creativiteit en inlevingsvermogen. Of nodig een afvaardiging van deze groep gewoon eens uit voor een testdag. Walter Jonker Hoofdredacteur Recreatief Totaal Redactie@pretwerk.nl Singles Een attractie, camping of bungalowpark wordt niet snel door alleengaanden bezocht. Maar met een beetje fantasie brengt u singles samen, zodat ze een groep vormen. Zo boort u een enorme nieuwe markt aan. Veel regio’s storten zich vol op fiets- en wandelroutes. Recreatieve routes 6 21 22 37 43 31 Verblijfsrecreatie 15. Landal opent bungalow voor mensen met een visuele beperking 17. Alain Rogers: van zwembad naar waterbelevenis 19. Camperlifestyle in de groei Dagrecreatie en Foodservice 21. Oudere kampeerders genieten steeds langer 22. Succesfactoren in dagrecreatie Productnieuws 24. Noviteiten en trends 26. PartnerPagina 31. Beheersproblemen beplanting voorkomen 33. BDO - regelgeving 35. Pleisureworld Jobs 37. Gevolgen stuklopen Payroll CAO Zakelijke evenementen 38. Publicaties en Onderzoek 41. Kalender uitgelicht 43. Kalender & Colofon Inhoud Algemeen 3. Slimme Zet - Hans van Leeuwen 5. Voorwoord 6. Kwaliteit food & beverage belangrijk voor Ouwehands dierenpark Actueel 8. Actueel Algemeen 9. Actueel Verblijfsrecreatie 11. Actueel Natuur en Platteland 12. Volop plannen in rivierenland 13. Grote rol ondernemerschap in gebiedsontwikkeling Recreatief Totaal • Algemeen • Nr. 3 - 2011 5 Pagina 4

Foodservice Ouwehands Dierenpark

Voor weekbladen, online onderzoeksrapporten en flyers zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw clubbladen.

Recreatief Totaal 3 - 2011 Lees publicatie 12Home


You need flash player to view this online publication