interactieve wijze gepresenteerd wordt. Vanuit het historische aspect volgen bezoekers de ontwikkeling naar het heden en kijken ze naar de toekomst. Het Continium wil bezoekers laten ervaren dat de keuzes die zij nu maken, straks de toekomst beïnvloeden. Bezoekers weerspiegelen succes Dat de nieuwe formule, die deels al in het oude Industrion werd ingevoerd, een succes is, blijkt wel uit de bezoekersaantallen. Men ging van 32.000 in 2003 naar 86.000 bezoekers in 2008 en 92.500 in 2010. Deze mensen komen voor ongeveer de helft uit de provincie Limburg en voor de andere helft uit de rest van Nederland en Duitsland. Ongeveer 55% van het totale aantal bezoekers bestaat uit kinderen, een doelgroep waar het Continium zich specifiek op richt. nieuwe plannen hebben uiteindelijk tot de totstandkoming van het Continium geleid. Gubbels: “Ik ben erg blij dat de nieuwe formule zo’n succes is. Dat zie je aan de bezoekersaantallen, maar dat kom je ook te weten via de reacties van bezoekers. Deze zijn erg positief, maar de eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat een enkeling het traditionele museum mist. Ik loop graag door het Continium om reacties van mensen te peilen. Zodra ik de lach en de ijver op het gezicht van een kind zie dat in gevecht is met een robot, weet ik dat het goed zit.” < In het Continium ga je zelf aan de slag met wetenschap >> Kind in gevecht met robot Hans Gubbels is sinds 2004 directeur van het Continium. Zijn opdracht bij indiensttreding was: “Breng nieuw elan in het museum en zorg dat het weer gaat lopen en leven.” Ook moest het museum zich gaan richten op de internationale markt. Jaren van ontwikkelingen en Recreatief Totaal >> Nr. 5 - 2011 15 Pagina 14

Pagina 16

Voor edities, online reclamefolders en PDF's zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw PDF-en.

Recreatief totaal Nummer 5, 2011 Lees publicatie 14Home


You need flash player to view this online publication