Overeenkomsten Hotel en Attractiepark U was General Manager bij Golden Tulip Zaltbommel en uw hotel was gewaardeerd als de beste trainingslocatie samen met uw collega Hotel Paterswolde. Ziet u overeenkomsten? Angelique Klar: “Ik denk niet in hotel of attractiepark. Ik denk in gasten en producten en dat zal de commerciële insteek moeten zijn. Naar mijn idee gaat het om eenzelfde manier van werken. Onze taak als ondernemer is te zorgen dat het product bijzonder is en dat er sprake is van een juiste prijs/kwaliteit verhouding. Consumenten hebben wat dat betreft in beide sectoren vergelijkbare verwachtingen. Het product is anders maar het moet wel matchen. Wat de meeste indruk op mij gemaakt heeft, is het geweldige enthousiasme van de medewerkers: hun passie om dagelijks onze gasten te entertainen. Consumenten willen maar één ding van ons en dat is plezier”. Een dagje uit of een korte vakantie? “We zijn beiden. Het ene (attractiepark) mag niet belangrijker zijn dan het an16 Recreatief Totaal >> Nr. 1 - 2012 dere (vakantiepark). We sturen op een evenwicht in beide activiteiten zodat het elkaar kan aanvullen en versterken. De huidige cijfers wijzen dat ook uit. Dat betekent in alle disciplines een juiste afstemming. Naast de dagrecreanten genereert het vakantiepark ook veel bezoekers in het attractiepark. Dit zorgt ervoor dat wij tot de beste vijf bezochte attractieparken van ons land behoren. Er is wel een verschil te bemerken tussen de verblijfsrecreant en de dagrecreant. De laatste is meer prijsbewust en zoekt naar mogelijke voordeelacties om het park te bezoeken. Vandaar dat wij gericht op zoek zijn naar joint promotion partners om ons attractiepark in de spotlight te zetten. Bij een verblijf speelt de korting veel minder een rol. Men ziet het meer als een vakantie die geboekt wordt via reguliere boekingskanalen zoals touroperators, Weekendje Weg, Vrij Uit en internet. Het enige kanaal dat zowel onze verblijfsrecreatie als dagrecreatie actief in de markt zet voor ons is vakantieVeilingen.nl”. Het hele jaar open? Het is afgelopen winter voor ons de eerste keer geweest dat wij open waren. Of het er ooit van komt dat we jaarrond open zijn weten wij nog niet. IJskoud Slagharen is er voor groepen en evenementen; Winter Slagharen is er voor de consument. December is nog de enige wintermaand dat de consument geld uitgeeft. Denk maar eens aan Sinterklaas en de feestdagen rondom Kerst en de jaarwisseling. We zijn bewust alleen open in de weekenden. Na Nieuwjaar gaan we meteen weer dicht want dan is het afgelopen met de pret. We zullen uiteraard heel scherp onze return of investment berekenen. Als we terug mogen kijken naar onze eerste ervaringen met een beperkte winteropenstelling dan zijn we beslist niet ontevreden. Op zomaar een zondag telde wij bijna tienduizend bezoekers. Op een gegeven moment hadden we alle wintervaste accommodaties in de verhuur. Ook bedrijfsfeesten druppelden binnen. We hebben niet extreem veel extra kosten gemaakt door te investeren Pagina 15

Pagina 17

Heeft u een archief, onlinekat of online gebruiksaanwijzingen? Gebruik Online Touch: relatiemagazine van papier naar online converteren.

Recreatief Totaal 1 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication