Slimme zet >> Wakker worden! De effecten van alle bezuinigingen worden de komende periode op alle fronten zichtbaar. De bouw van nieuwe zwembaden wordt uitgesteld, de aanschaf van nieuwe attracties wordt nog een jaartje opgeschoven en de stofkam wordt nog eens door de organisatie gehaald voor kostenbesparingen. Is dit uw antwoord om de gunst van uw klanten te winnen? Mogen wij u even wakker schudden! De consument wordt kritischer en gaat of voor de laagste prijs, of kiest een dagje uit of vakantie met alles erop en eraan. De wetenschap dat wij als Nederlanders toch niet bezuinigen op onze vakantieuitgaven biedt tal van mogelijkheden komend jaar, ondanks een bezuiniging de komende drie jaar voor bijna de helft op het budget van Holland-Promotie (NBTC). Het binnenlandse toerisme is van groot belang. Oprukkende macht van de grote boekingssites Attractieparken, hoteliers, bungalowparken en de kleine zelfstandige ondernemers in recreatie en toerisme klagen steen en been. Het zijn de grote consumentenplatforms die in staat zijn de consumenten te bereiken met speciale aanbiedingen en hoge kortingen. Wurgcontracten, hoge provisie en extreme marges komen hierbij terecht in de zakken van deze “slimme” internetbedrijven. Er is sprake van woekerwinsten over de rug van de hard werkende ondernemers in dag- en verblijfsrecreatie. Zelfs de politiek (PvdA) vraagt naar transparantie. TIP – Investeer niet alleen in attracties maar ook in toepassingen in social-media en marketing on-offline! Volg de nieuwe cursus Best Marketeer van de Pleisureworld Academy. Creëer draagvlak met collega’s uit dezelfde branche of in uw regio! 70% van de Nederlanders gebruikt kortingssites Er is geen land in Europa waar het internet zo’n algemeen gebruik is en waar de opmars van de smartphones zo snel om zich heen heeft gegrepen. Meer dan de helft van de Nederlanders gaat actief op zoek naar kortingen voor dagjes uit en vakanties. Een kleine zeventig procent van de Nederlanders gebruikt kortingssites, -acties en –bonnen bij het vinden van een dagje uit of vakantie. Ruim een derde gebruikt vroegboekkortingen of last minute voordeel. Het minst populair zijn bonnen en actiecoupons uit kranten en tijdschriften. TIP – Meld je via pleisureworld.nl/events aan voor het gratis TWITTER-cafe op donderdag 23 februari a.s. in de Winkelvansinkel.nl te Utrecht. Hier leer je de fijne kneepjes van “echte” Twitteraars! Landelijke Toeristische Innovatie Dag(en) Sprookjeshof Zuidlaren! Wilt u weten hoe je echt meer bezoekers kunt trekken? Bezoek dan de Landelijke Toeristische Innovatie Dag op dinsdag 6 maart a.s bij de familie Tolner van Sprookjeshof Zuidlaren. Zij laten u zien wat innovatie en inspiratie betekent maar vooral hoe je op authentieke wijze succesvol een regionaal attractiepark kunt runnen met zalencentrum en rondvaartboot. Aanmelden kan via pleisureworld.nl/events of vraag een VIP-relatiekaart bij één van de TOP Partners van Pleisureworld. De afgelopen jaren zijn wij al te gast geweest bij de Beerze Bulten, Marveld Recreatie, De Bongerd en afgelopen jaar bij Camping Julianahoeve in Renesse. Allemaal stuk voor stuk top recreatiebedrijven. Hans van Leeuwen, Trendwatcher & Expert in Leisure Directeur SLIMMadvies / initiatiefnemer Pleisureworld / voorzitter TourPRess Volg Hans van Leeuwen nu op Twitter! Voor recreatieondernemers die slimmer willen ondernemen (www.twitter.com/slimmadvies) en voor trends, innovaties en ontwikkelingen in de vrijetijd (www.twitter.com/pleisureworld) PS: Meld u aan voor de basiscursus “Best Marketeer” van de Pleisureworld Academy via pleisureworld.nl/events Recreatief Totaal >> Nr. 1 - 2012 3 Pagina 2

Pagina 4

Voor PDF's, online whitepapers en relatiemagazines zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw presentaties.

Recreatief Totaal 1 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication