dat wij onze bediende attracties sluiten als er te weinig eters zijn in het restaurant. Omdat de attracties “gratis” zijn, is er ook geen negatieve ervaring als er eens een keer een attractie niet draait. Hierdoor hebben we minder personeel nodig om attracties te bedienen. Schoolreisjes We richten ons sterk op scholen. Onze advertenties voor schoolreisjes hebben nog te weinig opgeleverd. Toch is juist ons park daar heel geschikt voor. Het is bij ons overzichtelijk, er zijn leuke attracties voor binnen en buiten en een schoolreisje is zeer betaalbaar, namelijk € 7,50 per kind. Ook wij moeten ons concept blijven aanpassen Komend jaar zijn ook echt alle grotere attracties gratis. Eerder lieten wij deze nog via muntjes betalen als men een ritje wilde maken. Het gevoel dat bij de gasten bleef hangen is dat er toch nog geld betaald diende worden en men het ervoer als een duur bezoekje aan een attractiepark. Nu is ook echt alles gratis en hebben wij het aantal games uitgebreid waarvoor men extra moet betalen. Door het goede advies van Gack Speelautomaten hebben wij de juiste samenstelling gecreëerd voor onze specifieke doelgroep. Denk maar eens aan het air hockey spel. Kinderen willen dit toch uitproberen en vragen een paar euro’s aan hun ouders. Hiermee creëer je een up-sell moment en meerdere games worden uitgeprobeerd. Gaat er zomaar extra € 5.—uit de portemonnee. Onze gasten zitten aan tafel met het idee dat ze een gratis attractiepark bezoeken. Achteraf met deze opzet blijkt gewoon dat ze toch gemiddeld genomen hetzelfde bedrag besteden. We hopen hierdoor nog meer nieuwe gasten aan ons te binden. We hebben dit concept van een “gratis” attractiepark nog nergens zien opduiken. Dit jaar een pas op de plaats met investeringen Dit jaar komt er alleen een nieuw springkasteel van VSC Play. Een opvallend, kleurrijk springkasteel dat voldoende beleving heeft en eruitziet als een volwaardige attractie. Ook zullen wij enkele bootjes vernieuwen en daar blijft het voorlopig bij. Het is nu vooral zaak om de attracties kwalitatief op pijl te houden. We moeten meer trekkracht uitoefenen op onze gasten. Onze gasten zijn de beste ambassadeurs. De keuze is de afgelopen jaren enorm gegroeid door opkomende indoorspeeltuinen zoals Ballorig, ChimpyChamp en anderen. Ook bij de grotere camping en bungalowparken is steeds meer vertier. De inkoop blijft belangrijk evenals de kwaliteit van de pannenkoek zelf. Wij bakken op een twaalf pans molen maar draaien wel zelf de pannenkoeken. Binnen hebben wij 250 zitplaatsen en buiten met terras ruim 150. We betrekken alles van de Sligro die ons wat dat betreft perfect ondersteunt. We gaan niet mee met de seizoenen en we maken een pannenkoek ook niet spannender dan dat het is. Door ons strakke programma kunnen we duidelijk sturen op inkoop en kostprijs. Er is dus weinig tot geen snijverlies. De appel en spekpannenkoeken zijn nog altijd het meest gewild. Wat zeker is, is dat wij alert moeten blijven om ten opzichte van onze concurrenten om meer te bieden. Vandaar dat we erg trots zijn op ons unieke attractiepark. < Bert en Miranda van Welsem www.pannenkoekenhuisvoorst.nl 2Daagse Netwerk Studiereis, You Can’t Miss It Wie meer wil weten over dit unieke “gratis” attractiepark en pannenkoekenhuis kan zich aanmelden voor de 2Daagse Netwerk Studiereis van Pleisureworld. In het programma is een uitgebreide kennismaking en rondleiding opgenomen met Bert en Miranda van Welsem. Zij zullen u met open armen ontvangen en naast het bezichtigen van alle indoor- en outdoor attracties wordt u ook een overheerlijke pannenkoek aangeboden. Aanmelden kan: pleisureworld.nl/events Recreatief Totaal >> Nr. 1 - 2012 49 Pagina 48

Pagina 50

Scoor meer met een online winkel in uw vaktijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden brochures online.

Recreatief Totaal 1 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication