De stemming van 2011 Wat staat ons in 2011 allemaal te wachten? Hilde Roothart zet elk jaar de trends op een rijtje in haar boek: Mood. Voor 2011 ziet zij de volgende bewegingen: OPPOSE; De tweedeling, radicalisering en polarisering BEHAVE; Huftergedrag en morele paniek in de samenleving ADAPT; Hand op de knip, aanpassen aan de crisis REDUCE; Lijden aan de overvloed, einde van de wegwerpmaatschappij CLEAN; Grote schoonmaak voor een vuile planeet BLOW; De aarde als bron van energie UPLOAD; Sociale netwerken als onmisbaar deel van het leven Wilt u meer weten over de achtergronden en de kansen en bedrijgingen die voortkomen uit deze trends, lees dan het boek Mood 11. Meer informatie: www.trendslator.nl De ober krijgt het steeds makkelijker POSnet kassasoftware voor Horecabedrijven was een van de inzendingen voor de noviteiten award op de beurs Leisure Sport Totaal in Ahoy. Vernieuwend aan deze software is de koppeling van het kassasysteem met de mobiele bestelterminal op een iPOD of iPAD. Dit programma houdt er ook rekening mee dat klanten nog wel eens van locatie wisselen. Zo kunt u klantgegevens makkelijk overzetten van bijvoorbeeld het restaurant naar de bowlingbaan. Maatwerk: Voor de stichting Arduin, waar mensen met een verstandelijke beperking werken, werd een aanpassing gemaakt waarmee de medewerkers hun bestellingen opnemen door het intoetsen van foto’s van de drankjes en gerechten. POSnet is ook geschikt voor bedrijven met een klein budget. De iPOD touch met POSnet bestelsoftware kost € 395,00. Meer informatie: www.portapos.nl Pleisureworld en Recreatief Totaal hebben de trends in recreatie en toerisme voor u overzichtelijk op een rijtje gezet. Dat heeft geresulteerd in twee compacte boekjes: - 132 trends in de camping en bungalowsector - 129 trends in de recreatie en toerismesector Beide boekjes starten met een overzicht van consumententrends; Verder is er een uitgebreid hoofdstuk over (mogelijke) verbeteringen in het aanbod; Er wordt Overzicht van trends in recreatie en toerisme gekeken naar concurrenten in de ‘strijd om tijd’ en tot slot naar externe factoren zoals bijvoorbeeld wet- en regelgeving. De trends zijn kort en duidelijk omschreven; bedoeld om u een overzicht te geven van de trends waarop u kunt inspelen. De achterliggende factoren zijn niet in deze publicatie opgenomen. Bij de trends is zoveel mogelijk een verwijzing opgenomen naar de bron van de kennis. Prijs: € 22,50. Meer informatie en bestellen: www.pleisureworld.nl Recreatief Totaal • Productnieuws • Nr. 1 - 2011 25 Noviteiten en Trends

Pagina 26

Scoor meer met een online winkel in uw uitgaves. Velen gingen u voor en publiceerden drukwerk online.

Recreatief Totaal 1 - 2011 Lees publicatie 11Home


You need flash player to view this online publication