Publicaties en onderzoek

Nieuwe B&B gids van Nederland met 2500 adressen Met ruim 2.500 adressen is dit het grootste en dikste B&B-boek van Nederland. Op de website zijn dat er inmiddels 4000. Het boek bevat bijna tweeduizend barcodes die te scannen zijn met de iPhone. Bed & breakfast is enorm populair in Nederland. Wekelijks komen er nieuwe B&B’s bij en het aantal overnachtingen neemt nog sneller toe. De vierde editie van ‘Bed & Breakfast in Nederland’ is dan ook dikker dan ooit. Met maar liefst 1.248 kleurenpagina’s, ruim 2.500 accommodaties en gedetailleerde regiokaarten met fietsroutes is het dé gids voor B&B-liefhebbers. De harde kaft en een verfrissende minimalistische look maken van dit boek een opvallende verschijning. Meer informatie: www.bedandbreakfast.nl. De consumentenprijs bedraagt � 24,95. Hoe begin ik een Bed & Breakfast? Hoe begin je met een Bed & Breakfast? Dit boek geeft het antwoord op tal van praktische vragen: Is het echt iets voor jou? Wat zijn de regels en de beperkingen? Wat zijn de risico’s en hoe ziet het financiële plaatje eruit? Waarop moet je letten als je een huis in het buitenland koopt en vanaf wanneer is mijn zaak rendabel? Naast praktische tips geeft dit boek ook verhalen van Belgen en Nederlanders die de stap reeds gezet hebben en hun positieve en negatieve ervaringen met de lezer delen. Dit boek is een must voor wie droomt van een nieuw leven als uitbater van een b&b. Wie al gestart is, vindt hier praktische informatie en vakantiegangers zullen tal van bijzondere logeeradressen ontdekken. Dit is een boek voor dromers die met beide voeten op de grond willen blijven: de romantiek van een nieuw begin én de valkuilen van het vak, helder uiteengezet met bijzondere aandacht voor de situatie in België, Frankrijk, Italië en Spanje. Het 180 pagina’s dikke boek is geschreven door de Belgische auteur Erwin De Decker. De publicatie is in maart 2011 van de drukpers gerold en nu verkrijgbaar (verkoopprijs € 18,99) via de website van de uitgever: www.lannoo.be Attraction accountability: Predicting the unpredictable effects of theme park investments?! In dit proefschrift (Engelstalig, 196 pag.) is onderzoek gedaan naar de invloed van het investeren in nieuwe attracties bij Europese attractieparken. Er is een matrix ontwikkeld waarmee effecten van nieuwe attracties in het verleden verklaard kunnen worden. De effecten van attracties in het verleden kunnen redelijk nauwkeurig berekend worden, maar daarmee kan nog geen uitspraak gedaan worden over de effecten van toekomstige attracties. Door echter middels een zogenaamde Attractie Respons Matrix op zoek te gaan naar een verklaring voor de verschillen in de gevonden effecten, kan echter wel het risico van toekomstige investeringen verkleind worden. Het proefschrift beschrijft de wijze waarop de effecten gemeten kunnen worden en geeft, na introductie van de Attractie Respons Matrix, tevens enkele verklaringen voor de gevonden effecten. Het proefschrift ‘Attraction accountability is voor de branche van attractieparken in Europa interessant vanwege het investeringsvraagstuk dat erin behandeld wordt. Daarnaast is de gehanteerde methode geschikt voor andere (dag)recreatieve bedrijven en instellingen, zoals musea, dierentuinen, science centers, waterparken, speeltuinen e.d. De publicatie ‘Attraction accountability’ kost € 95,(exclusief 6% BTW en € 3,handlingskosten), is direct leverbaar. Productiviteitsverbetering van bedrijven in toerisme, recreatie en vrije tijd De publicatie ‘Productiviteitsverbetering van bedrijven in toerisme, recreatie en vrije tijd’ is zeer interessant voor ondernemers in de toeristische en vrijetijdssector die zich afvragen hoe ze de productiviteit binnen het bedrijf kunnen verhogen. Bij het begrip productiviteitsverbetering moet niet alleen gedacht worden aan het efficiënter inzetten van middelen en mensen (input) maar ook aan het verhogen van de bestedingen of de bezettingsgraad (output). De publicatie bevat concrete stappenplannen en voorbeelden uit de sector, waardoor u na het lezen meteen aan de slag kunt met de productiviteitsverbetering binnen uw eigen organisatie. Bovendien bevat de publicatie handige theorieën en modellen, welke direct toepasbaar zijn. De publicatie ‘Productiviteitsverbetering van bedrijven in toerisme, recreatie en vrije tijd’ kost tijdelijk slechts € 24,95 (exclusief 6% BTW en € 3,- handlingskosten), is direct leverbaar en te bestellen via de webshop op www.nritonderzoek.nl. 38 Recreatief Totaal • Nr. 3 - 2011 Payroll en de CAO

Pagina 39

Scoor meer met een online winkel in uw artikelen. Velen gingen u voor en publiceerden weekbladen online.

Recreatief Totaal 3 - 2011 Lees publicatie 12Home


You need flash player to view this online publication