Simplifying life Simple is better! Minder is meer… Consumenten zijn op zoek naar meer eenvoud in producten en diensten. De `simple`-trend is al een tijdje aan de gang. Gemak en eenvoud is is bij de aanschaf van de nodige producten een belangrijker keuzefactor dan de prijs… Vooral de dagelijkse dienstverlening moet eenvoudig zijn. Begrijpelijke producten, een toegankelijke organisatie, duidelijke korte processen, gewoon doen wat je belooft. Geen verrassingen. • ntwikkeling van plekken waar consuO menten op één plek alle informatie en reviews vinden en op basis daarvan hun eigen reis op maat volledig zelf kunnen samen stellen. • et online boeken en reserveren blijft H toenemen, bij alle doelgroepen; inclusief ouderen. rijker, maar ook binnen (entertainment, gaming). Graag in combinatie met iets (authentieks) beleven en doen. De vrije tijd moet welbesteed zijn, een mooie ervaring, je wilt er het liefst ook nog over kunnen verhalen. Men wil méér dan een product. • Er ontstaat een nadrukkelijkere twee deling tussen doeners en zonaanbidders, waarbij het aantal doeners – die toch wel iets willen doen, ondernemen op vakantie – toeneemt. • r is een toename van het aantal E themavakanties: mensen nemen hun hobby mee op vakantie. Ook neemt de belangstelling voor het doen van ontwikkelingswerk in groepsverband toe. • e consument blijft werken aan eigen D welzijn en is daarom bewuster bezig met voeding en beweging. Ook heeft men meer aandacht voor het geestelijk welzijn. < U vindt een uitgebreidere omschrijving van de trends in het rapport op www.kenniscentrumtoerisme.nl Feeling safe De huidige consument voelt zich thuis het meest veilig en op z`n gemak: my home is my castle. Buiten – op straat, in het openbaar vervoer – voelt men zich minder prettig. Er is meer behoefte aan een gevoel van veiligheid, intimiteit, het gevoel beschermd te worden en peace of mind. Waar we vroeger de deur voor uit moesten, hebben we nu allemaal in huis: home cinema, espressomachine, biertap... Wat betekent dit voor toerisme? • xterne dreiging blijft en leidt tot E snelle veranderingen in de populariteit van bestemmingen. De effecten ebben overigens meestal snel weer weg. • ankzij o.a. navigatieapparatuur en D smartphones is de kans op verdwalen veel kleiner geworden en durven consumenten méér te ontdekken. Creating experiences Je eigen wereld creëren, op zoek naar je eigen identiteit en authentiek zijn, daar draait het tegenwoordig om. Met behulp van `customizing` maak je een product of dienst tot zelfs je werk passend, gepersonaliseerd, op maat. Doordat we méér willen doen, hebben we het gevoel, dat we te weinig vrije tijd hebben. Naast wellness – ook spiritueel – staat zelfontplooiing hoog op onze agenda`s. Buiten (natuur, winkelen) wordt belangRecreatief Totaal >> Nr. 4 - 2011 11 Pagina 10
Pagina 12Voor spaarprogramma, online weekbladen en cursussen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw weekbladen.
Recreatief Totaal 4 - 2011 Lees publicatie 13Home