Eigenlijk passen wij dit ook toe binnen onze nieuwe uitbreiding. Veel verrassende activiteiten die telkens op verschillende manieren kunnen worden beleefd. Bij de Avontuur-fabriek spelen wij hiermee in op een trend waarbij wij gekozen hebben voor lager geprijsde activiteiten. Wij denken met een breed aanbod onze risico’s te spreiden en voortdurend onze gasten te blijven verrassen. Paspoort Mike Olivier zwaait de laatste tien jaar de scepter over dit complex. Onder zijn bezielende inzet de laatste jaren is dit multifunctioneel sportcentrum getransformeerd naar een uniek Family Fun Center. Vader Rien Olivier heeft jarenlang de exploitatie van de gewezen Pandahallen in eigen beheer uitgevoerd. Het businessmodel was het onderverhuren van de verschillende activiteiten zoals tennis, fitness en horeca. Enkele jaren terug besloot Mike Olivier het roer volledig om te gooien. “We staan hOpelijk aan het begin van een nieuwe succesvolle formule”. Mike Olivier heeft zich vooral laten inspireren door zijn studiereizen met Pleisureworld naar het walhalla van de Leisure Industrie in Orlando Florida. < Leisure facts: Avontuurfabriek B.V. Industrieweg 12 1231 KH Nieuw Loosdrecht Telefoonnummer: 035 58 28 000 E-mail: info@avontuurfabriek.nl Web: www.avontuurfabriek.nl Open sinds: 5 januari 2011 (nieuw concept Family Fun Center) Aantal bezoekers: 50.000 (een jaar Spelenkids) Aantal FTe’s: 30 Aantal partimers: 75 10000 m2 oppervlak: parkeerplaatsen: 125 eigen parkeerplaatsen Investering: ca. 1.5 miljoen Openingstijden: jaarrond Branche organisaties: Achmea Health / ToerNed / Zakelijke markt: teambuiliding - incentive - feesten en partijen Besteding p.p. horeca: € 2,00 gemiddelde consumptie prijs Besteding p.p. catering: lunch € 7,50 steengrill € 20,00 luxe Afrikaans buffet € 25,00 Het is nu nog te vroeg om al succes te claimen? De afgelopen jaren hebben wij ons gericht op de transformatie van een multifunctioneel sportcentrum tot een Family Fun Center. Een gedegen businessplan hebben wij niet gemaakt. Wij waren al in het bezit van onze gebouwen en voor de meeste nieuwe ideeën was het gewoon aanpakken en uitvoeren geblazen. Wij werken hier met veel lokale toeleveranciers en zo kan het gebeuren dat wij nog tijdens de bouw beslissen om een nieuwe activiteit toe te voegen aan het concept. Dat geldt ook voor onze marketing en sales. Ik ben zelf op training geweest en heb de Leergang Best marketeer gevolgd bij Pleisureworld (www.pleisureworld.nl/academy). Daar heb ik gezien hoe belangrijk internet en social media kan zijn voor je business. Binnenkort zullen wij daar ook een professional voor in dienst nemen. Waar ik wel bewust voor gekozen heb, zijn brands/ketens die voor mij als ondernemer een dienende rol hebben voor de marketing. Tevens appelleert dit ook aan de gevoelens van de consument. Vandaar mijn bewuste keuze voor GlowGolf en al veel eerder Achmea health and Care. Waarschijnlijk zal ik niet een tweede vestiging openen als dit een succes wordt. Het is voor mij de uitdaging om succes te hebben met een aantal formules op een locatie. De liefde zit hier in Loosdrecht en dat kun je niet delen. Websites: www.avontuurfabriek.nl www.spelekids.nl www.achmeahealthcenterloosdrecht.nl www.paintball-centrum.nl www.lasergame.nl www.buggyrit.nl Toeleveranciers: GlowGolf www.glowgolf.nl Bowltech www.bowltech.nl Ameco Playgrouds www.ameco.nl Recreatief Totaal >> Nr. 4 - 2011 23 Pagina 22

Pagina 24

Heeft u een clubblad, turnpages of digi-clubmagazines? Gebruik Online Touch: onderzoeksrapport digitaal zetten.

Recreatief Totaal 4 - 2011 Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication