gemiddelde aan horeca omzet. Men komt graag even op zondag met de familie een wandelingetje maken. € 17,50-. Alleen het senioren- en kinderkaartje zal € 1,- duurder worden. Verkeren dierenparken na jaren van hosanna niet in zwaar weer? Natuurlijk zitten wij niet stil, dat zou achteruitgang betekenen. Het geluk is dat wij met de ontwikkeling van dit park, meteen gekozen hebben om er geen dierentuin van te maken maar een park met dieren. In een overweldigende natuurlijke omgeving brengen wij bepaalde diersoorten in hun eigen habitat. Zo creëren we een totaalbelevenis met verbindingen tussen bezoekers en dieren. Wij moeten aan een product werken dat de consumenten automatisch stimuleert om te komen kijken. We kiezen voor een kleinere collectie met alle ruimte die voor de dieren nodig is. Wij werken samen met vijftien andere Nederlandse dagattractiebedrijven met een kortingsactie (cross-selling). Het is vooral een marketinginstrument voor onze vaste bezoekers dan dat dit een bedreiging is voor onze turnover. Wij zien dat slechts 3 a 4% gebruik maakt van deze mogelijkheid. Maar zo’n actie doet het natuurlijk wel goed bij de consument. Dit jaar zal voor een aantal dierentuinen de psychologische grens voor een entreekaart van € 20,gepasseerd worden. Wij zullen onze tarieven voor komen jaar bevriezen op Zijn er nog nieuwe plannen voor de toekomst? Onze nieuwe kinderboerderij ‘Hofje van Hago’ is op 10 april 2011 feestelijk geopend. Daarnaast is onlangs de arena geopend voor onze zeer populaire roofvogeldemonstratie. De grootste publiekstrekker zal ons nieuwe leeuwenverblijf worden. Heel bijzonder wordt de komst van onze Bushdogs, die in geen enkele andere Nederlandse dierentuin te zien zijn en dat maakt juist het Gaiapark zo uniek. Wij voorzien een stijging van de zakelijke markt, partijen en feesten in onze DinoDome. We zaten het afgelopen jaar al 30% boven onze targets. Ons streven is erop gericht om over tien jaar ruim zevenhonderdduizend bezoekers naar ons park te trekken. Wij denken dat dit moet lukken met alle plannen binnen de gebiedsontwikkeling van parkstad. De grootste bedreiging is het wisselvallige weer. Een paar zondagen slecht weer en wij zien dat meteen terug in onze resultaten. Overigens geldt dat laatste ook voor onze collega’s dus in dat opzicht is er sprake van eerlijke concurrentie. van Nijmegen. Werkervaring heeft Rob opgedaan bij o.a. VNO, de landelijke werkgeversorganisatie en als hoofd communicatie bij MECC Maastricht en aansluitend bij het theaterproductie bedrijf van Joop van de Ende. Daarna koos hij voor het zelfstandig ondernemerschap en richtte samen met een partner reclamebureau Idee bv op. Toen er onverwacht een directeur werd gezocht voor een dierentuin in zijn geboortestad, besloot hij de overstap te maken en is hij inmiddels als algemeen directeur verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van Gaiapark. <

 Leisure facts: Gaiapark, Kerkrade Zoo Dentgenbachweg 105 6468 PG Kerkrade Telefoonnummer: 045 567 60 70 E-mail: info@gaiapark.nl web: www.gaiapark.nl Open sinds: 1 juni 2005 Aantal bezoekers: 400.000 Aantal abonnementen: 48.000 Aantal FTe’s: 50 Aantal partimers: 70.000 uren Aantal hectare: 1418 Openingstijden: jaarrond Branche organisaties: EAZA / NVD Zakelijke markt: Dino Dome congres/partijen Recreatief Totaal >> Nr. 4 - 2011 7 Paspoort Rob Huppertz is 41 jaar, geboren en getogen in Kerkrade. Hij is als sociaal geograaf afgestudeerd aan de universiteit Pagina 6

Pagina 8

Heeft u een presentatie, emagcreator of online whitepapers? Gebruik Online Touch: brochure converteren naar een online publicatie.

Recreatief Totaal 4 - 2011 Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication