in recreatie en toerisme Iedereen weet zo langzamerhand wel dat Nederland aan het vergrijzen is, de digitale wereld in razend tempo groter wordt, sociale media de hype is, we getroffen zijn door een economische crisis en dat in de toekomst alles zal gaan draaien om het evenwicht tussen ecologie en economie. Het Kenniscentrum Kusttoerisme in Zeeland bracht ook de lifestyle ontwikkelingen in kaart. Feminisering De maatschappij ‘vervrouwelijkt’. Dit is onder andere op te maken uit de zachtere waarden en het feit dat emotie, beleving en gevoel steeds belangrijker worden. Ook bij mannen. Er vindt een verschuiving plaats in waarden: welzijn komt voor welvaart en kwaliteit komt voor kwantiteit. Vrouwenmarketing staat vandaag de dag volop in de belangstelling. markten die voorheen typische ‘mannen markten’ waren, zoals ICT, technologie en de autobranche vervrouwelijken langzaam. De vrouw wordt steeds vaker bij het innovatieproces betrokken voor toerisme? Social-lites In 2011 zal mond-tot-mond reclame en aanbevelingen van producten nog afhankelijker worden van de sociale media. Trendwatching.com benoemt de ‘sociallites’: mensen die heel actief bezig zijn met het becommentariëren, fan van >> Recreatief Totaal >> Nr. 4 - 2011 9 Pagina 8

Pagina 10

Interactieve internet boek, deze reclamefolder of editie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar online converteren van enieuwsbrieven.

Recreatief Totaal 4 - 2011 Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication