Daar heeft zowat iedereen het afgelopen jaar financieel echt problemen mee gehad. Veel minder bezoekers en daarmee minder inkomsten. Een mooi voorjaar kan voor de Keukenhof wel 100.000 bezoekers schelen. Het verschil wordt dus gemaakt door de thuismarkt want de buitenlandse bezoekers komen wel. De Keukenhof richt zich met bezoekerswerving op de markt van 45+, met name vrouwen, basisscholen, expats en allochtonen. Daarnaast is de regio een belangrijke markt. Steeds meer een familiepark Vanaf 2006 werkt Keukenhof telkens met een thema waardoor programma’s en exposities op het park goed op elkaar aansluiten. “Deutschland Land der Dichter und Denker”. Dat geldt niet alleen voor de workshops, exposities maar zelfs de catering wordt hierop aangepast. Het brengt tevens extra bezoekers. “Dit jaar hebben wij een echt theater kindershow op het programma staan, namelijk Zandkasteel bekend van televisie Z@ppelin. Daarnaast is er dit jaar een nieuwe speeltuin, Nijntje, voor de aller kleinste aangelegd. Wat ook werkt zijn onze inspiratietuinen en de samenwerking met verschillende TV programma’s waaronder Rob’s Grote Tuinverbouwing”, aldus Annemarie Gerards. Het Keukenhof seizoen wordt afgesloten met de grootste lelieshow ter wereld. Speciaal 10 Recreatief Totaal >> Nr. 5 - 2011 Pagina 9

Pagina 11

Scoor meer met een webwinkel in uw edities. Velen gingen u voor en publiceerden verenigingsbladen online.

Recreatief totaal Nummer 5, 2011 Lees publicatie 14Home


You need flash player to view this online publication