Auteur: Hans van Leeuwen, Trendwatcher & Expert in Leisure land Change De rondleiding met dertig ondernemers, die deelnamen aan de netwerkbijeenkomst van Pleisureworld, kreeg door de aankondiging een heel nieuwe dimensie. Groot Obbink vertelde over de plannen met het park, maar liet ook weten waar hij graag onderdelen wil veranderen. - p dit moment zijn er twee ingangen; O een voor hotel en restaurant en één voor het familiepretpark. Daar moet straks één centrale ingang voor terugkomen. - root Obbink ziet verbetermogelijkheG den in de sfeerverbetering: “Als je een attractie neerzet, dan is het nog niet af. Dat moet je aankleden, met bankjes, zitjes, bomen en andere aankleding. Op het park zijn op dit moment teveel attracties maar gewoon neergezet. Daar willen we in de komende jaren veel meer een compleet product van maken.” - ellness gaat een grotere rol spelen. W We willen inspelen op deze trend met bouw van een zwembad, sauna’s, de massage, een nagelstudio en mogelijk heden voor naaktrecreatie. - et machinehuis zal een nieuwe H speelhal worden. Tijdens een rondleiding voor ondernemers over het terrein van Wunderland Kalkar, maakte Han Groot Obbink bekend dat het management plannen heeft voor een management buy out; “Zoals u wellicht weet heeft dhr. van der Most enkele van zijn bedrijven in de etalage gezet. Daar hoort ook dit bedrijf bij. Wij zijn nu aan het bekijken op welke wijze we het bedrijf kunnen overnemen.” landers. Een sterk punt van het park is dat er niet overal enorme wachtrijen staan. Gecombineerd met de relatief lage prijs en het all-in concept zorgt dit voor een sterk ‘waar-voor-je- geld’ gevoel. Nog meer doelgroepen Niet alleen het onderscheid Nederland - Duitsland speelt een rol in de marktbenadering. Enkele doelgroepen die voor het park ook van belang zijn: Gezinnen (m.n. voor het pretpark), senioren (zeer gewild in de schouderseizoenen.), de zakelijke markt en de evenementenmarkt. < Meer informatie: www.wunderlandkalkar.eu Nederland Duitsland marketing Op dit moment richt Wunderland Kalkar zich op zeer diverse doelgroepen; de daggasten zijn vooral gezinnen, de horeca bedient de 18+ er, maar ook de kegelclubs in de wijde omgeving weten de all-in formule zeer te waarderen. En dan zijn er nog beurzen en congressen, gericht op een zakelijk publiek. Groot Obbink ontvangt zowel Nederlandse (45%) als Duitse (55%) bezoekers, en moet daarbij rekening houden met meer dan alleen het taalverschil; “Je moet het Nederlandse publiek op een heel andere manier benaderen als de Duitsers. Daar zijn we in de loop der jaren wel achter gekomen. Duitsers letten op de producteigenschappen van het park; in de Nederlandse brochure is vooral de sfeer van belang. All-in Het all-in concept zorgt voor een grote besparing van personeel. Mensen pakken waar ze trek in hebben en tappen zelf hun drankje en ijsje. De keerzijde van het all-in concept is een ‘goedkoop’ imago. Groot Obbink laat weten dat de Duitsers daar gevoeliger voor zijn dan de Neder- Over Wunderland Kalkar Hotel: 450 kamers en 1000 bedden Attractiepark: 29 attracties, met een maximum capaciteit van 8500 per dag Business: verhuur van zalen en evenementenhallen voor regionale vakbeurzen Uitgaan: 8 themakroegen Personeel: 120 vaste medewerkers / in hoogseizoen: 500 medewerkers Recreatief Totaal >> Nr. 5 - 2011 21 Pagina 20

Pagina 22

Heeft u een flyer, online publisher of e-catalogussen? Gebruik Online Touch: gids van papier naar digitaal converteren.

Recreatief totaal Nummer 5, 2011 Lees publicatie 14Home


You need flash player to view this online publication