Voorheen ging men in het buitenland op zoek naar sneeuwpret. Dit gegeven is voor Nicky de basis geweest om de eerste indoor skihal in Nederland te beginnen, namelijk Skidôme. Daarnaast werd in 2006 besloten om als groot investeerder in te stappen in de nieuwe plannen voor de realisatie van het eerste Indoor Skydive center van de Benelux: Indoor Skydive Roosendaal. Al tijdens de bouw hadden Broos en zijn vrouw zo hun bedenkingen en zagen het de verkeerde kant op gaan. Door hard werken echter hebben ze hun investering veilig kunnen stellen. Tussen beide bedrijven is de nodige synergie en er is gemeenschappelijk voordeel te behalen. Denk hierbij aan zaken zoals inkoopvoordeel van Radio en TV commercials maar ook aan simpelere producten zoals print- en wc-papier. Toch zijn er twee afzonderlijke marketing en sales afdelingen waardoor er gericht ingespeeld kan worden op de twee totaal aparte attracties. Publiekstrekker van formaat Na de opening van Skidôme volgden er vele hallen na hem. Hierdoor werd het aanbod volgens Nicky Broos teveel van hetzelfde. Het idee ontstond om de indoor skihal te veranderen in een sneeuwattractiepark. “We kiezen er bewust voor om meerdere sneeuwattracties onder één dak te plaatsen. De consument wil tegenwoordig kunnen beschikken over meerdere opties en arrangementen. We willen dat er voor iedereen iets leuks te doen is”, aldus Nicky. Eén van de nieuwe attracties is het IceKarten, gelegen onder de skihelling in Scandinavische sferen. Toeschouwers vermaken zich in een soort blue bar. Het ijs spat er letterlijk vanaf! Nicky Broos is verrast door het enthousiasme van de gebruikers. Een zogenaame IceKart heat kost € 17,50, met een gereduceerd tarief voor scholieren. Daarnaast beschikt het park over een gethematiseerde Glow In the Dark Golfcourse. “Een leuk concept omdat je in een typische wintersfeer een balletje minigolf kunt spelen in het donker”, aldus Nicky Broos. De herkenbaarheid van het Glow in the Dark concept is volgens Nicky duidelijk van toegevoegde waarde voor een kwalitatief hoogwaardige belevenis. Ondanks de forse investeringen, is het Sneeuwattractiepark nog lang niet uitgebouwd. Voor 2012 staan diverse ontwikkelingen op het programma, waaronder de bouw van een gethematiseerde bowlingbaan. Deze bowlingbaan zal volledig worden uitgevoerd in een belevingswereld waar sneeuw en ijs de sfeer bepalen. De bowlingbaan zal geplaatst worden in een gedeelte van Café-Restaurant “De Nederlandse Alp”. Er zijn in het complex zes horecapunten die allemaal verpacht zijn. Uniek is de samenwerking tussen de eigenaar en de deelexploitanten waarbij alle kassaaanslagen centraal verwerkt worden. Hierdoor ontstaat er een duidelijke samenhang in de belangen van de totale exploitatie ondanks dat er sprake is van verschillende bedrijven onder één dak. Zorg voor een unieke belevenis! De receptie van Sneeuwattractiepark Skidôme beschikt over een VVV agent10 Recreatief Totaal >> Nr. 6 - 2011 schap. Mede hierdoor is men op de hoogte van alles wat in Rucphen en omstreken gebeurt. Ook op landelijk niveau houdt men de ontwikkelingen van collegabedrijven in recreatie en toerisme nauwkeurig in de gaten. In tegenstelling tot veel collegabedrijven participeert Skidôme niet in kortingsacties via Groupon, vakantieveilingen of iets dergelijks. “Zij maken de markt kapot. Ik snap de ondernemers niet die hieraan mee doen. Ze denken dat er voor de korte termijn iets te verdienen valt maar mijn advies is om die energie te steken in unieke belevenissen en innovaties”, aldus Broos. Zo maakt Sneeuwattractiepark Skidôme volgens Nicky Broos een eigentijdse belevenis van de uitgifte van skimateriaal. “Dat heb ik afgekeken van het uitlenen van bowlingschoenen. Let maar eens op! Schoenen passen levert veel plezier op”. Gasten zoeken zelf hun skimateriaal uit, waardoor ze ervaren de regie in handen te hebben. Bijkomend voordeel is dat zonder personeel een besparing van 60% op de bezetting wordt gerealiseerd. Elke gast is ambassadeur Volgens Nicky Broos wordt het huidige geïnvesteerde marketingbudget drie keer terug verdiend. “Alles wat wij aanbieden is gebaseerd op een drietal basisfunctionaliteiten, namelijk eten, drinken en actie”, aldus Nicky. De verschillende arrangementen kunnen naar wens van de klant worden aangepast. Daarnaast is elk arrangement gekoppeld aan een aftersales actie. Na 21 dagen wordt de gast bijvoorbeeld verleid met een aanbieding in de vorm van een gratis kopje koffie. Dienstbaarheid is een tool die je telkens Pagina 9
Pagina 11Heeft u een relatiemagazine, z-mags of internet flyers? Gebruik Online Touch: onderwijscatalogus van papier naar online converteren.
Recreatief Totaal - 6 Lees publicatie 10Home