‘IETS’ maakt het verschil tussen verkoper zijn of topverkoper Dit boek gaat over dit ‘IETS’. Het is het verhaal van Taco Kramer, een jonge ambitieuze verkoper. Taco is op zoek naar methoden om een echte topverkoper te worden. Jaar na jaar bezocht hij seminars, trainingen en congressen om het antwoord te vinden. Toch vond hij de échte methodiek niet. Net als hij begint te twijfelen of er wel een methode bestaat die hem verder kan helpen om topverkoper te worden, spreekt hij zijn directeur en manager, Kees de Waard. Kees vertelt Taco het ‘IETS’ van zijn succes. Stap voor stap helpt hij Taco zich te ontwikkelen door hem te introduceren bij collega’s die stuk voor stuk een bijzonder talent, een ‘IETS’ bezitten. De lezer wordt inzicht gegeven in de geheimen van dit ‘IETS’. Als Taco de mooie exportmanager Anne Øresund ontmoet krijgt het ‘IETS’ ook nog een onverwachte wending. Ton Ton schrijft niet vanaf de zijlijn maar van binnenuit. Hij heeft alle stappen in de verkoop zelf doorlopen. Was daarna gedurende elf jaar directeur van een organisatieadviesbureau. In deze periode trainde hij honderden verkopers en managers. Was zes jaar Commercieel Directeur en heeft nu weer een eigen organisatieadviesbureau (Adenda) gericht op het commercieel versterken van ondernemingen. Hij schreef syllabi met de titels ‘Modern Verkopen’, ‘Modern Management’ en ‘Professioneel Presenteren’. Vanuit zijn ervaring dat ambitieuze verkopers en managers naast de noodzakelijke training altijd iets extra’s zoeken heeft hij dit boek geschreven. Actueel recreatie & toerisme Bezoekers Fitness & Wellness Vakdagen laten het afweten Van 22 tot 24 september jl. vond 1ste editie van de Fitness & Wellness Vakdagen plaats in Ahoy te Rotterdam. Een beurs die door de organisatie werd geprofileerd als een totaalbeurs op het gebied van fitness & wellness met in totaal bijna 90 standhouders. De organisatoren van de beurs The Exhibition Company en Body Biz International, hadden bewust gekozen voor een andere opzet. Kleinschaliger en laagdrempelig. Geen megastands met dure apparatuur, maar kleinere stands met nieuwe (betaalbare) producten en diensten. Voor de fitnessondernemers was er op de beurs in ieder geval genoeg inspiratie te vinden. Helaas lieten de bezoekers het afweten. De vrijdag was de meeste drukke dag. Hoeveel bezoekers er uiteindelijk zijn afgekomen op de beurs, wilde de organisatie niet vertellen. Feit is wel dat de leveranciers van apparatuur waar in de regel veel bezoekers op afkomen, niet op de beurs aanwezig waren. Zij hadden Recreatief Totaal >> Nr. 6 - 2011 17 de week daarvoor een congres gehouden onder de noemer Fitspiration. De meningen onder de standhouders waren verdeeld. Een aantal bedrijven had ondanks de lage opkomst toch goede zaken gedaan, terwijl andere nauwelijks of geen leads hebben kunnen genereren. Waar het aan ligt, weet de organisatie niet. In hun ogen is er voldoende promotie gemaakt voor de beurs samen met de standhouders. Feit is wel dat de fitnessbranche in zwaar weer verkeerd. Meer dan 30% van de fitnesscentra is momenteel verliesgevend. Investeren in nieuwe producten en diensten is dus even not done. Of de Fitness & Wellness Vakdagen een vervolg krijgt, is dus afwachten. Een groot deel van de standhouders vindt echter dat de beurs zeker een tweede kans verdient. Pagina 16

Pagina 18

Heeft u een flyer, blueberry of web tijdschriften? Gebruik Online Touch: brochure digitaal uitgeven.

Recreatief Totaal - 6 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication