Ook tweede editie Nationale Netwerk Lunch Op 29 november jl. verzamelden meer dan 350 ondernemers in recreatie en toerisme zich in de Evenementenhal Gorinchem voor de tweede editie van de Nationale Netwerk Lunch. Begeleid door speciaal gecomponeerde muziek werd de netwerkdag afgetrapt door niemand minder dan Paul Beck, directeur Floriade 2012. Hij verwacht meer dan 2 miljoen bezoekers, waarvan er op dit moment al ruim 600.000 mensen een kaartje hebben gekocht in de voorverkoop. Met name de invloed van social media draagt in toenemende mate bij aan de belangstelling. 5 april 2012 zal deze unieke wereldtuinbouwtentoonstelling waarin vijf verschillende werelden met een karakteristieke invulling centraal staan, haar deuren officieel voor haar publiek openen. >> groot succes! >> Vandaag #NationaleNetwerkLunch van @pleisureworld gehad. Prima gegeten, interessante sprekers met passie en zinvolle contacten gemaakt. (Tachup) rentabiliteit. De kracht is om eventuele fouten en klachten direct op te lossen. Leuke bijeenkomst #NationaleNetwerkLunch. Lijkt wel een dinershow! (Uiterwaarde) Het programma werd gevolgd door Bas Hoogland, commercieel directeur Landal Greenparks. Dit bedrijf, winnaar van het klantvriendelijkst bedrijf van 2010, heeft alles op alles gezet om de hospitality naar de gast centraal te stellen. Alle medewerkers leren zich volledig in te leven in de gast en in te spelen op de verschillende behoeftes. Hoogland liet weten bijzonder trots te zijn op het feit dat ze jaarlijks hoog in de ranglijst van klantvriendelijkst bedrijf eindigen, zeker omdat de collegabedrijven in de race voornamelijk uit andere sectoren afkomstig zijn en zich vooral richten op Nicky Broos, directeur SIS, derde spreker tijdens de Nationale Netwerk Lunch onderschrijft dit belang van gastbeleving. Daarnaast benadrukt hij het belang van innovatie. Als bedenker van de eerste indoor skihal van Nederland in 1993, is hij nu de eerste met een sneeuwattractiepark met icekarten als unieke belevenis. Hij kiest er bewust voor om niet mee te gaan in de rage van kortingsacties. “Als je gasten een unieke ervaring kan bieden, is men bereid om op een dag wel € 100,- uit te geven!” . De laatste spreker, Huub van Mierlo, directeur vakantieveilingen.nl, liet ons de andere kant zien van het omstreden kortingsmechanisme. Veel bezoekers van de Nationale Netwerk Lunch waren erg benieuwd naar zijn verhaal. Reden is dat er nog veel onbekend is rondom het succes van het fenomeen kortingen. vakantieveilingen.nl kent inmiddels vier miljoen gebruikers en heeft per maand zo’n vijfhonderdduizend transacties. Het bedrijf onderscheid zich van andere aanbieders door op voorhand geen vastgestelde prijs te hanteren maar de klant te laten opbieden. vakantieveilingen. nl wil in de toekomst meer toenadering zoeken met de markt op het gebied van yield management om gezamenlijk meer omzet te genereren. Als klap op de vuurpijl werd de winnaar van de Pleisureworld Award bekend gemaakt: Van Zijl met het product Signgrass. De jury waardeerde hiermee de verbeterde techniek om prints en logo’s in kunstgras te verwerken. Leon van Zijl nam de prijs in ontvangst en reageerde aangenaam verrast: “De afgelopen jaren ging de Award vaak naar speeltoestellen. Dat is een product dat voor veel meer mensen zichtbaar is. We zijn heel blij met de waardering die we van de jury hebben gekregen.” Wheelylift, de winnaar van vorig jaar, kon vol trots melden dat ze inmiddels aan meer dan 20 landen exporteert. Als afsluiting van dit succesvolle evenement werd het platform Het Leukste Dagje Uit gelanceerd. Dit unieke concept biedt dagrecreatiebedrijven de mogelijkheid om op een geheel vernieuwende manier de consument te bereiken. Onder de productnaam portaal services wordt de ondernemer in dagrecreatie de mogelijkheid geboden zelf zijn eigen campagnes te sturen inclusief beheer over data, kassa, e-ticketing en emailmarketing. Door deze toepassing worden ticketbureaus en kortingssites voorbijgestreefd op basis van deze unieke mogelijkheden. >> #NationaleNetwerkLunch is fantastisch van opzet met inspirerende sprekers! Complimenten voor #pleisureworld. (Camping Julianahoeve) Recreatief Totaal >> Nr. 6 - 2011 27 Pagina 26

Pagina 28

Scoor meer met een e-commerce shop in uw tijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden jaarverslagen online.

Recreatief Totaal - 6 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication