advertorial Consument is de baas! In slechts enkele jaren staat de wereld voor de recreatieondernemer helemaal op zijn kop. De markt bepaalde het aanbod en de consument moest het er maar me doen. Mede door toedoen van internet en de opkomst van social media is de macht aan de consument. Hij is mondiger geworden, prijsbewust en voor u als recreatieondernemer een ambassadeur puur sang. Immers de waarde van een advertentie steekt schril af bij een positieve review van een gebruiker. Wat is een goed adviesbureau? De laatste tijd daalt het aantal adviesbureaus in recreatie en toerisme. Enerzijds komt dat door een terugtrekkende (subsidie) invloed van de overheid en anderzijds omdat bestaande adviesbureaus onvoldoende relevant zijn en van het toneel verdwijnen. Een oorzaak is dat deze bureaus niet in staat geweest zijn mee te groeien in de veranderende behoefte van het speelveld waarin de consument de baas is. Mede onder invloed van allerlei veranderende factoren zoals onder andere vergrijzing, ontgroening, MVO, duurzaamheid, ketenvorming, uniciteit, authenticiteit, internetstrategie etc. kan men vaststellen dat er slechts weinig adviseurs zijn die al deze expertise weten te bundelen in een Plan van Aanpak op maat. De recreatieondernemer van nu neemt alleen genoegen met een advies waaraan een duidelijk resultaat is verbonden. Nieuwe website is slechts een tool In de visie van SLIMMadvies staan de volgende drie thema’s centraal: conceptontwikkeling, marketing, support & klankbord. Deze drie hoofdactiviteiten staan voor de expertise waarmee wij ondernemers van dienst kunnen zijn. Momenteel zijn wij actief voor o.a. Drouwenerzand Attractiepark, Camping Julianahoeve, Bungalowpark Kastelenhof, Game2Move, Flavourlicious, Kinderparadijs Malkenschoten, ‘t Kuierpadtien en gemeente Doetinchem. Op de nieuwe website is veel aandacht voor gebruikersvriendelijkheid. Hans van Leeuwen, directeur SLIMMadvies, geeft aan: “We hebben bewust gekozen voor deze opzet, omdat beide type ondernemers vaak bij ons aankloppen met een totaal verschillende vraag”. Nieuw - incentives - coaching! Wat minder voor de hand liggende adviesactiviteiten zijn de incentives (studiereizen) in opdracht van externe partijen zoals Camping Julianahoeve – Ardoer – Plopsa Group – Europapark/Pleisureworld – RondeTafel Groningen. Bedrijven en/of organisaties die gebruik maken van de expertise weten als geen ander dat deze sublieme netwerkstudiereizen bijzonder leerzaam en inspirerend zijn. Ook treden wij voor verschillende beslissers op als coach (klankbord) waarin wij periodiek overleg hebben met onze cliënten. Kennis en advies op maat Ook voor andere vraagstukken kunt u gebruik maken van onze kennis en advies. U kunt bij ons terecht voor een quick scan, volledig onderzoek of gedetailleerd advies. Heeft u even wat meer inzicht nodig in uw dagelijkse problematiek of een beetje praktische ondersteuning binnen uw bedrijfsvoering? SLIMMadvies is een onafhankelijk adviesbureau dat als een van de weinigen in staat is binnen deze snel veranderende markt een rol van betekenis weet te spelen. Wij maken voor u de vertaalslag van probleem naar kans. SLIMMadvies helpt u deze kansen te ontdekken en de juiste koers te varen. < Hans van Leeuwen, Trendwatcher & Expert in leisure Dir. SLIMMadvies / Initiatiefnemer Pleisureworld www.slimmadvies.nl PS: Wilt u op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief of neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. 4E EDITIE Evenementenhal Gorinchem Woensdag 1 februari 2012 VAKBEURS HET LEUKSTE DAGJE UIT De vakbeurs relatiedag voor Het Leukste Dagje Uit is het trefpunt waar ondernemers in dagrecreatie en relaties uit de vrijetijds branche elkaar ontmoeten. www.vakbeurshetleukstedagjeuit.nl Pagina 29
Pagina 31Scoor meer met een online shop in uw PDF-en. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijscatalogussen online.
Recreatief Totaal - 6 Lees publicatie 10Home