vergelijking met een tarief van 6% in Nederland. Hoezo eerlijke concurrentie?” Wouter Dekkers maakt duidelijk in de toekomst wel met minder algemene kortingen te gaan werken. De acties zullen meer tactisch zijn en doelgroep afhankelijk en evenmin meegaan in de trend van andere pretparken om maingate prijzen te verhogen om vervolgens met kortingen aan de haal te gaan. “Dat doet ons allemaal geen goed”. Is er nog nieuws te melden? “Vorig jaar is onze all-in formule geïntroduceerd. Dat betekende een gigantische boost met ruim 70.000 bezoekers met een entreekaart van € 49,-. Daarnaast hebben we dit jaar een “eigen” travel organisatie met eigen website opgericht, www.movieparkholidays.de. Dit bedrijf is met diverse ketens in gesprek, waaronder Van der Valk Hotels. Via de travelorganisatie hebben we zelf de hand in onze hotelarrangementen. We sturen op marge, hebben zelf de beschikking over data, zijn flexibel in de pricing van de tickets en kunnen het boekingsgedrag zelf monitoren. Hier komt mijn bedrijfseconomische achtergrond van pas. Nieuw geïntroduceerd is tevens de Walk Around fotografie: een oud succesnummer. In een flitsend karretje rijdt een fotograaf het park rond en neemt realtime foto’s van bezoekers. Deze kunnen gelijk gekocht worden voor € 5,-.” Daarnaast beschikt Movie park Germany met ingang van dit jaar over een nieuwe attractie, namelijk de Van Helsing’s Factory. “Ik weet dat het ook een extra drive is geweest voor de consument om te komen. Het is een misvatting te denken dat een nieuwe attractie alleen garant staat voor extra bezoekers. Ik zie het vooral als kwaliteitsvergroting en een manier om de regelmatige bezoekers vast te houden.” Guest Services “Geduchte concurrentie uit Nederland komt onder meer van Walibi Holland, Attractiepark Toverland en De Efteling, dit mede door het vergelijkbare aanbod en prijsstelling. We verkopen allemaal patat, hamburgers, frikadellen en soft drinks maar we doen dat net even anders als de rest. Zo blijven we constant inspelen op nieuwe ontwikkelingen in onze foodconcepten. Volgend jaar exploiteren we bijvoorbeeld de Wok formule en de Chiptwister in eigen beheer.“ Social Media “We hebben het afgelopen jaar sterk ingezet op social media. Er is één collega die zich hier fulltime mee bezighoudt. Het Wouter Dekkers, General Manager PS: Gastheer Wouter Dekkers wil u graag ontvangen als VIP tijdens de 2Daagse Studiereis You Can’t Miss It van 17 en 18 april 2012. Aanmelden kan via pleisureworld.nl/ events heeft ook gezorgd voor een leermoment, namelijk dat de guest service meer is dan alleen het gebouw bij de ingang van het park. Dankzij social media weten bezoekers snel de weg naar ons te vinden met een klacht of een compliment en zijn we sneller in staat daar op te reageren.“ < Leisure facts General Manager: Wouter Dekkers P & O: In vaste dienst: 91 Seizoensmedewerkers: 940 Scare acteurs: 200 Marketing, sales: 15 Movie park Germany GmbH Warner Allee 1 46244 Bottrop-Kirchhellen (Duitsland) www.movieparkgermany.nl Eigenaar: www.parquesreunidos.com Lid van: Movie park Germany is lid van de VDFU - de Duitse brancheorganisatie van attractieparken en recreatieondernemingen . Recreatief Totaal >> Nr. 6 - 2011 7 Pagina 6

Pagina 8

Heeft u een mailing, virtual paper of digitale flyers? Gebruik Online Touch: archief online bladerbaar uitgeven.

Recreatief Totaal - 6 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication