Wouter Dekkers, General manager Movie park - Hans van Leeuwen Op Vakdag ‘Het Leukste Dagje Uit’ werden drie verschillende congressen georganiseerd waardoor ondernemers uit de plattelandsrecreatie, de dagrecreatie en betrokkenen bij streekpromotie met elkaar konden netwerken. Het werd een positieve bijeenkomst waarin vooral kansen en gezamenlijke belangen centraal stonden. Cross-sectorale ontmoeting op Vakdag Het Leukste Dagje Uit Movie park Germany: De kracht van een glimlach Voorafgaand aan de netwerklunch deelde Wouter Dekkers, directeur van Movie park Germany, zijn inzichten over de Spassfactor; de glimlach op je recreatiebedrijf. Dekkers schetste de situatie op zijn bedrijf, waarbij de meeste medewerkers per dag enkele duizenden klantcontacten hebben. Het zijn juist deze mensen die het park een persoonlijke identiteit en uitstraling geven. Met en vriendelijke benadering en een glimlach bereik heel veel. Trend Een aantal jaar geleden lag de focus van attractieparken vooral op ‘hoger, sneller, verder’. De persoonlijke benadering speelt ook beter in op de nieuwe trend in de recreatiesector; ‘Mensen willen iets bijzonders meemaken’. Crisis? De Economische crisis heeft ook gevolgen voor Movie park Germany. Niet zozeer in bezoekcijfers, want de 1,2 miljoen in 2011 waren er weer meer dan in 2010. Wel wordt er op het park minder uitgegeven aan souvenirs en in de restaurants. Dekkers: “Er wordt meer creativiteit verwacht van de ondernemers om het rendement op peil te houden. Wij hebben een experiment gedaan met een all inclusive concept; toegang, eten en drinken voor €54,- per persoon. Dat werd een groot succes. En met ons nieuw opgezette bedrijf Movie park Holidays maken we pakketreizen in samenwerking met hotels. De kennis van de doelgroep geeft ons in deze markt een voorsprong.” Een overzicht van enkele praktische tips uit de praktijk van Movie park Germany: • Ken je bezoekers. Besteed aandacht aan onderzoek naar de achtergronden van de gasten die je graag wilt ontvangen; praat met ze en betrek ze bij je park. >> Recreatief Totaal >> Nr. 1 - 2012 61 Pagina 60

Pagina 62

Scoor meer met een webwinkel in uw vaktijdschriften. Velen gingen u voor en publiceerden studiegidsen online.

Recreatief Totaal 1 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication