De Uithof leef je uit We willen in de toekomst ruim twintig hotelappartementen voor vier personen realiseren. Dat gebeurt allemaal inpandig en hiermee kunnen we de verblijfsduur verlengen en daarmee inspelen op een weekendje Den Haag. Als officieel trainingscentrum voor meerdaagse schaats- en sportevenementen bieden we optimale mogelijkheden voor een meerdaags verblijf en trainingskamp. Een hotelkamer kost standaard € 99,- per kamer en het maakt niet uit of je deze alleen boekt of met vier personen! Door deze denkwijze in aanbod gaan de gasten zelf op zoek naar drie “vrienden” om een zo laag mogelijk gemiddelde prijs te realiseren. Het is gewoon leuk om te boeken en ook betaalbaar voor de zakelijke markt. Wij gokken op een bezetting van gemiddeld zestig procent over het hele jaar gerekend. Binnen vijf jaar naar verdubbeling van de omzet We sturen nu nog niet op het gemiddelde bestedingspatroon van onze bezoeker. Ook hebben we nog niet de grip op de totale marketingmix om zodoende de juiste bezoekers te binden. Tot op heden is onze promotie nog te veel aanbodgericht en van een echte prijsstrategie is nog geen sprake. Een voorbeeld is dat je nu doordeweeks voor slechts € 9,95 een uur onbeperkt kunt skiën en snowboarden. Hiermee willen we onze vaste groep gebruikers op jaarbasis vergroten en creëren hiermee een spin-off in de horeca. Ons doel is om het totale oppervlak van 60.000m2 te optimaliseren en uit te groeien tot een family fun center van vermaak. One stop shopping in leisure door blijvend in te spelen op het verrassen van bezoekers. Daarom staan we nu ook voor de uitbreiding van onze KidZone en gaan we het aanbod voor outdoor activiteiten uitbreiden met een low-course klimparcours. De exploitatie van het totaal is in eigen beheer waarbij we voor de uitvoering en het begeleiden van outdoor activiteiten samenwerken met onder andere Evorsa en Triaz. Zij leveren de gediplomeerde sportinstructeurs die we nodig hebben voor deze activiteiten. Hoe ziet de toekomst eruit voor De Uithof? Wij kennen De Uithof als een wintersportbestemming in ons land. De basis voor het ontstaan ligt alweer veertig jaar terug als de gemeente Den Haag een schaatsbaan met een lengte van 400m realiseert. Het totale complex van De Uithof is opgebouwd rondom winterse activiteiten als snowboarden, skiën, ijshockey en schaatsen met speciale curlingarrangementen ‘bowlen op ijs’ in het programma. Door de jaren heen zijn er allerlei activiteiten en toegevoegd w.o. Kartbaan, lasergamehal, klimmuur, Kidszone en Active games. De Uithof kent naast dit uitgebreide aanbod van activiteiten diverse gastronomische concepten en ook retail maakt onderdeel uit van dit complex met twee speciaalzaken Duijvestein Wintersport en Ooms Sport. Een dagje uit in De Uithof in Den Haag betekent een dag vol met sportieve activiteiten. De la Croix: “Onze belangrijkste doelgroep is nog steeds de schaatser, waarvan we er jaarlijks ruim vijfhonderdduizend verwelkomen. Het zijn alleen niet de big spenders want zij komen echt voor de sport. We moeten het vooral hebben van nieuwe doelgroepen door verbreding van ons aanbod.” Heel belangrijk is de vraag wat de consument op dit moment nog wil betalen. Hij is op zoek naar een zo laag mogelijke prijs. Weet je als exploitant de juiste sfeer en gezelligheid te creëren, dan zijn bezoekers bereid om meer te besteden in de horeca. Vooral de komst van grootschalige evenementen biedt nog veel mogelijkheden. Hoe breng je dit concept aan de man? “Alles wat wij de afgelopen jaren verdiend hebben, is meteen in de upgrading van ons centrum gestoken. We draaien zonder financiering van een bank. We doen bijna alles zelf. Elke euro moet ook eerst verdiend worden. Van zes tot zeven ton verlies het eerste jaar meteen naar winst. Alles moest letterlijk vernieuwd worden. Weet je wel wat een dweilmachine kost? We hebben eerst de prioriteit bij het product en onze accommodatie gelegd. Dat betekent dat wij een achterstand hebben als het gaat om de marketing en promotie. Onze organisatie bestaat uit één fulltimer op sales en twee fulltimers op reserveringen. De volgende stap die we willen maken is het professionaliseren en uitbreiden van onze marketingafdeling om uit te groeien naar een verdubbeling van onze omzet van vijf miljoen. Zo doen wij nog te weinig met social media. We zijn nog niet in staat geweest om het professioneel te gebruiken.” Wat houdt jullie nog meer bezig bij De Uithof? “Ook wij constateren dat de jaarlijkse tariefverhoging niet gebruikelijk meer is en dat daarbij onze kostenstructuur steeds belangrijker wordt. Zo hebben wij energetische led verlichting aangeschaft op de skibaan dat niet alleen een energiebesparing oplevert maar ook voor minder warmte zorgt. We zijn druk bezig met de beheersbaarheid van de koeltechniek door te sturen op onder andere dikte van het ijs, het werken met zonnepanalen en het verbeteren van hemelwaterafvoer. Ook doen wij aan veel goede doelen acties mee. Een voorbeeld is het opleidingscentrum voor mindervalide werknemers. Daarnaast werken we samen met de overheid aan het re-integreren van langdurig werkelozen. Ook doen we mee aan een goed doel project voor meer water in Kenia.” < Directeur: Eugène de la Croix De Uithof is 365 dagen per jaar geopend. Variabele openingstijden vindt u op de website. De Uithof Jaap Edenweg 10, 2544 NL Den Haag 070-3099649 Sales@deuithof.nl www.deuithof.nl Recreatief Totaal >> Nr. 2 - 2012 11 Pagina 10

Pagina 12

Heeft u een cursus, youcanflip of digi-spaarprogramma? Gebruik Online Touch: brochure digitaal bladerbaar publiceren.

Recreatief Totaal 2 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication