Wij zijn trendsettend geweest met ons evenement! Op het sfeervolle terrein (maar liefst 25 voetbalvelden groot) krijgen de stands echt de ruimte voor producten waar de passie en liefde van afstraalt. Naast thema’s zoals tuin, interieur, fashion, wellness, toerisme, sport en kunst, besteedt de Fair veel aandacht aan levende have, dierhouderij, alternatieve energie, bouwmaterialen en duurzame landbouw. Er is veel akoestische muziek, er zijn themadorpen met schapen en geiten, machines en werktuigen, culinaire activiteiten, paarden, honden en koeien en er zijn vijf showringen met daarin een voortdurend programma. Als je van het ene naar het andere dorp loopt, kom je langs allerlei kraampjes, standjes en winkeltjes met de meest uiteenlopende zaken. Bezoekers komen op deze manier telkens weer iets nieuws tegen. Joke en Erik Ruesink vertellen: “De kracht is dat wij alles dwars door elkaar demonstreren en zo de bezoekers die langs de kraampjes lopen telkens weten te verrassen. Concentratie zorgt voor te veel eenduidige bezoekersstromen. Nu worden bezoekers gedwongen nieuwsgierig over het totale terrein te struinen. Zo kan het dat een frettenkweker naast het kraampje staat van de dierenbescherming. Dat levert ook nog eens zinvolle discussies op!”. Het concept is niet te kopiëren Het is een komen en gaan van snelle jongens die denken ons concept even te kopiëren. We hebben zelf een melkveeen varkensbedrijf en organiseren diverse rondleidingen op het bedrijf. Naast de Farm & Country Fair staan we aan de basis van een groot paasvuur waar jaarlijks ook duizenden bezoekers op af komen. Het lijkt wel of het platteland ontwaakt! Door de verbreding van activiteiten en het feit dat de consument op zoek is naar authenticiteit, zien wij een florissante toekomst voor het platteland en daarmee een stijgende belangstelling voor de Farm & Country Fair. Mensen uit heel Nederland, België en Duitsland kennen ons concept en komen graag naar de Fair. Al dertig procent van onze bezoekers komt van over de grens. Hier liggen nog veel meer groeimogelijkheden. Ook kijken wij goed naar een balans om naast de hobbymatige en ambachtelijkeook commerciële activiteiten te showen. Alles moet tegenwoordig aan een bepaalde kwaliteit voldoen. Dat geldt ook voor de vele hobbyisten. Onze inspiratie halen wij uit onze vele reizen in binnen en buitenland waar we veel soortgelijke festivals bezoeken. En natuurlijk is ook internet een belangrijke informatiebron. Wij hanteren een bijzondere kostenstructuur voor onze standhouders: wij laten hen betalen naar hun commerciële mogelijkheid. Dat betekent dat een unieke hobby bij ons bijvoorbeeld eerder een prominente plaats krijgt omdat dit nu eenmaal veel mensen trekt. Boerderij en organisatie bedrijf De hele fair wordt gedragen door honderden vrijwilligers bestaande uit de vele verenigingen die ons buurtschap telt. We hebben anderhalve FTE’er die fulltime aan deze twee evenementen werkt, waaronder ook het traditionele paasvuur bij ons in het weiland. De kracht is dat we er met het hele gezin een jaarrond aan werken. Zelfs de familie en het buurtschap doen enthousiast mee! Er komen tussen de 30.000 en 35.000 bezoekers en er zijn nog groeimogelijkheden. Het parkeren gebeurt hier gewoon in het weiland. De opbouw duurt >> Recreatief Totaal >> Nr. 2 - 2012 19 Pagina 18
Pagina 20Interactieve digi-brochure, deze relatiemagazine of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar maken van e-magazines.
Recreatief Totaal 2 - 2012 Lees publicatie 10Home