twee weken en veel regionale leveranciers schalen wij in. Alle verblijfsaccommodaties in de regio profiteren mee tijdens het evenement. Alles zit barstensvol: er is geen enkele plaats meer te verkrijgen bij de kamperenboeren of bed & breakfasts. De grootste dreiging komt bij zo’n outdoor evenement helaas nog steeds van het weer dat onvoorspelbaar blijft. Dit kan het feest maken of breken. De catering hebben we uitbesteed aan een lokale ondernemer uit Aalten. De ruim driehonderd tenten komen via Van der Heide TOP Rent, een Aalster Tenten bedrijf. Er moet een verkeersplan geregeld worden en nog veel meer. Door onze jaarlijkse ervaring en het draaiboek wordt het organiseren van de fair steeds makkelijker. Maar vooral als je verschillende dieren bij elkaar wil brengen, kan het soms erg moeilijk worden. Het evenement kan zo maar stil gelegd worden. Het event zelf duurt drie volle dagen van 10.00 tot 21.00 uur. Dit jaar blijft de grote feesttent ook na sluitingstijd open. Uiteraard spelen wij ook in op het komende Europese Voetbalkampioenschap en zal er een groot televisiescherm staan. Dat de gemeente ook met ons meedenkt, blijkt uit het feit dat we een driejaarlijkse evenementenvergunning krijgen waarbij we met alle instanties gezamenlijk optrekken om de enorme toeloop in goede banen te leiden. Dit jaar organiseren we ook voor het eerst een netwerkevent voor stakeholders uit onze toeristische regio en over de grens. Ook wij moeten Twitteren In het begin was er geen computer, de fax was belangrijk en je werd gek van de telefoontjes. Nu is er een constante stroom van emailverkeer. Het is de kunst om de juiste mediamix te vinden. Momenteel zijn we bezig met een nieuwe website waarin we enkele verbeteringen toevoegen zodat we ook social media kunnen integreren door een koppeling met onder meer Facebook. Uiteraard verkopen wij ook tickets via de website, maar dat zijn er nog te weinig naar mijn zin. We moeten de mensen er snel doorheen jagen met vijf kassa’s waarvan één speciaal voor online tickets, vouchers en gehandicapten. De toegangsprijs voor kinderen is € 5,- en voor volwassen € 12,50. We hebben de krant De Gelderlander en het consumentenblad Naober als mediapartner gevonden voor joint promotions en Omroep Gelderland voor de free publicity. Verder werken we veel met barterdeals waarbij wij promotie voor krijgen in ruil voor een standje op ons evenement. We beschikken over een uitgebreid mediaplan en adverteren in diverse consumentenmedia. Het feit dat we aan de grens zitten is zowel een voor- als nadeel. We adverteren namelijk in Duitsland net zoveel als hier. Dat is ook de reden dat wij dit jaar gekozen hebben voor een unieke motorshow van de Hamburg politie. Door de enorme groei in Duitse bezoekers heeft ook Radio Niederrhein aandacht besteed afgelopen jaar met een life uitzending op de laatste dag. < Meer over het Farm & Country Fair: hét belevenisfestival: Het thema van 2012 is: Buitengewoon Verrassend!’ Tijdens de Fair maak je kennis met honderden gepassioneerde mensen die op een liefdevolle manier met hun product, dier en medemens omgaan. < www.countryfair.nl IJzerlo’s Landschap Westendorpweg 2 7122 JT Aalten tel. 0543 466294 info@countryfair.nl Recreatief Totaal >> Nr. 2 - 2012 21 Pagina 20

Pagina 22

Interactieve digi handleiding, deze flyer of flyer is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaliseren van digi-onderwijscatalogussen.

Recreatief Totaal 2 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication