Tekst: Walter Jonker, Pretwerk.nl Nu al een update van het Bungalowhandboek Bungalowmarktrevolutie Drie jaar geleden verscheen het praktische Bungalowhandboek; inmiddels zijn er al weer zo veel zaken veranderd, dat het tijd werd voor een update. Aan het bungalowhandboek worden een aantal nieuwe onderwerpen toegevoegd die inspelen op actuele trends en ontwikkelingen. De laatste trends van meest succesvolle verblijfsaccommodatie ooit. marktevenwicht? Bestel nu: Bungalowmarkt-revolutie (update van het Bungalowhandboek) Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen de Bungalowsector (chalet) dan adviseren wij u de Update te bestellen de Bungalowmarkt-revolutie. Bestellen kan via www.pleisureworld.nl a € 37,95 excl. BTW en € 7,50 aan administratie en verzendkosten. 4 Recreatief Totaal >> Nr. 2 - 2012 Zit er nog groei in de markt? Robert Visser, algemeen directeur Center Parcs voor Nederland, België en Duitsland ziet in Nederland een verzadigde markt: “Zolang ik de baas ben, wordt er in Nederland niks bijgebouwd.” Ondertussen blijven zijn concurrenten van o.a. Landal en Roompot wel nieuwe projecten ontwikkelen. Wie heeft het gelijk aan zijn zijde? Er is de afgelopen jaren een groei geweest in zowel de vraag als het aanbod van bungalowvakanties. Het marktevenwicht wordt bepaald door de snelheid van beide ontwikkelingen. Er is wel consensus dat de markt voor campings al jaren krimpt en dat er vanuit deze kant veel belangstelling is om geheel of gedeeltelijk over te stappen op verhuuraccommodaties. Onderscheidend vermogen Er zijn de afgelopen jaren veel vakantiewoningen bijgebouwd; niet altijd met evenveel fantasie. In een krappe markt is dat niet zo’n groot probleem; ook de mindere huisjes worden uiteindelijk wel verhuurd. De kritische consument zal bij een ruimere keuze toch eerder boeken bij accommodaties die voldoen aan een hoge standaard in kwaliteit en comfort. De ondernemer wordt uitgedaagd om een beleving te bieden die onderscheidend is van de grote massa; want de gast wil met een bijzonder verhaal thuiskomen. Dat is deels te realiseren op het eigen park, door te zorgen voor bijzondere extraatjes. Gasten ontzorgen met een totaalpakket wordt ook steeds meer op prijs gesteld. Voor de ondernemer betekent dat meer samenwerking met partijen in de omgeving. Een andere manier om je te onderscheiden is door te kiezen voor een deelmarkt; Landal opende in 2011 de Vision villa; een dankbare bestemming voor blinden en slechtzienden. De Schatberg in Sevenum kiest juist weer voor seniorenbungalows. Op het gebied van zorg- en toegankelijkheid liggen er de komende jaren veel mogelijkheden om je te onderscheiden voor nieuwe doelgroepen. Pagina 3

Pagina 5

Interactieve digitale webshop, deze PDF of onderwijs magazine is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het converteren naar een online publicatie van internet presentaties.

Recreatief Totaal 2 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication