Kinderbelevenissen

Kijk op campings Alan Rogers Kinderbelevenissen Kinderen zijn voor veel ondernemers een ideale doelgroep. Wie ze heeft, heeft de toekomst. In de kampeerbranche zijn kinderen - en hun ouders - een van de belangrijkste doelgroepen. Steeds vaker probeert men hen te binden door het creëren van belevenissen. Een soort totaal theater met decors en personages waar kinderen helemaal in op kunnen gaan. De beleving kan nog ‘groter’ worden door het toepassen van interactiviteit (kinderen kunnen het verhaal een eigen richting geven) en internet (kinderen kunnen thuis verder spelen). Campingpark de Bongerd ‘Wist u dat de Bongerd in 2010 de op twee na beste Eurotop­ camping is geworden? Een topsfeer en persoonlijke service dragen hier absoluut aan bij. U zult versteld staan van Vleghel de Egel die samen met zijn buurman Koning Pa-Radijs van de Holle Bolle Boom ervoor zorgen dat u kunt genieten van een onvergetelijke vakantie! ’Al in de eerste alinea op de website maakt Campingpark de Bongerd in het Noord-Hollandse Tuitjenhoorn duidelijk dat het zich met zijn vele voorzieningen en faciliteiten voor amelijk richt op kinderen tot 11 jaar en hun n ouders. ‘Kamperen is nog nooit zó leuk geweest!’ Tot de afnemers van Jora Vision behoren themaparken als De Efteling en Futuroscope (in Frankrijk), dierentuinen (o.a. die van Antwerpen en Wuhan in China) en verschillende vakantie­ parken en musea. Voor het Belgische park De Molenheide heeft Jora Vision onlangs een avontuurlijke minigolfbaan gemaakt, die onderscheiden is met de Thea Award voor een attractie met een beperkt budget. www.bongerd.nl www.joravision.com Holle Bolle Het ruim opgezette park is 18 hectare groot en autovrij. Op het park bevinden zich een zwem-speelvijver, openluchtzwembad, spetter- en spatbad, diverse speeltuintjes en speeltoestellen. En de kinderen kunnen zich ook nog uit even in de indoor speelhal l De Holle Bolle Boom. Deze speelplek, die ook toegankelijk is voor het publiek maar voor kampeerders gratis, kun je kiezen uit drie ‘belevenissen’: waterpret in de Holle Bolle Plons, klim­ men en klauteren in de Holle Bolle Binnen en minigolfen in de Holle Bolle Buiten. He, hoi, hallo Camping Callassande in Callantsoog is een van de vijftien Nederlandse campings die zijn aangesloten bij KinderKampeer­ Wereld. Mascotte en ambassadeur is Aartje Twinkel. Dit per­ sonage wordt gespeeld door een acteur, en beleeft samen met zijn vrienden op de camping avonturen waar jonge kinderen op allerlei manieren bij betrokken worden. Zo kunnen de kinderen op Camping Callasande terecht in de Twinkelclub en in het Twinkelmeeleeftheater, kunnen ze hun energie kwijt in allerlei sportieve activiteiten, meedoen aan leuke en leerzame spelletjes, prijzen winnen bij de kinderbingo en meedoen aan de speurtochten van Aartje en zijn vrienden. Aartje heeft een vriendenclub op internet, treedt op met zijn Twinkelshow (ook op dvd) en heeft een cd uitgebracht zodat je zijn (voor kinderen) meeslepende He, hoi, hallo-lied ook thuis kunt beluisteren. www.callassande.nl www.kinderkampeerwereld.nl Jora Vision De Holle Bolle Boom is ontwikkeld in samen­ werking met Jora Vision, een internationaal opere­ rend Nederlands bedrijf dat themaconcepten ontwerpt en produceert voor de recreatie ector. s Aartje Twinkel RecreatiefTotaal • Verblijfsrecreatie • Winter 2010/2011 27 Pagina 26

Pagina 28

Interactieve digitale webshop, deze weekblad of pdf is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar maken van earchief.

Recreatief Totaal wintereditie 2010 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication