eN ONDeRZOeK Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2009/2010 In dit rapport blikken deze gerenommeerde kennisinstituten zoals gebruike lijk terug op de ontwikkelingen in 2009 en kijken ze vooruit naar de toekomstige trends en de implicaties daarvan op de vrijetijdssector. De auteurs van het ‘Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd’ voeren u langs de belangrijkste toeristischrecreatieve ontwikkelingen van 2009. Aan de hand van meer dan 100 tabellen en grafieken worden deze cijfermatig toegelicht. Deze ontwikke lingen worden aangevuld met visies en inzichten van toonaangevende branche en kennisorganisaties uit de sector. Door de presentatie van al deze informatie in één overzichtelijke uitgave is het rapport uitstekend bruikbaar als naslagwerk. Naast trends, vakanties, dagtochten en inkomend toerisme wordt in het rapport in een apart hoofdstuk uitgebreid aan dacht besteed aan de kampeer, bunga low en groepsaccommodatiesector. Ook RECRON en Vekabo Nederland leveren een bijdrage aan het Trendrapport. Het rapport is dit jaar geheel vernieuwd en heeft een frisse moderne uitstraling gekregen. Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd is direct leverbaar en kost € 137,50 (exclusief BTW en € 3, hand lingskosten). Voor een jaarlijks abonne ment bedragen de kosten slechts € 82,50 per jaar. Bestellen gaat eenvoudig via de webshop op www.nritmedia.nl Publicaties Trends in dag- en verblijfsrecreatie Wilt u inspelen op trends? Dan is het handig om te weten welke trends in uw branche verwacht worden. Pleisureworld / Slimm Advies, vroeg de redactie van Recreatief Totaal om de trends in de dag- en verblijfsrecreatie een op een rijtje te zetten. Dat resulteerde in twee handzame boekjes, waarin de trends kort omschreven staan. 132 trends in de camping en bungalowsector Dit is een herziene versie van het rapport dat drie jaar geleden is verschenen. Een aantal trends zijn inmiddels door de tijd achterhaald. Een groot aantal nieuwe ontwikkelingen zijn toegevoegd. Er is vooral gelet op ontwikkelingen die de markt de komende jaren te wachten staat. Bijvoorbeeld de doorontwikkeling van Glamping, wat is de invloed van vergrij zing op het kampeergedrag en vakanties verkopen via sociale netwerken. 129 trends in de toerisme en recreatiesector kort worden beschreven. Pik zelf de trends er maar uit, die voor uw bedrijfs voering van belang zijn. Bijvoorbeeld: nieuwe verdienmodellen in de sport, internationalisering van dagattracties, de kracht van authenticiteit en kleinschalig heid. De gidsjes zijn te bestellen voor € 22,50 op de website www.pleisureworld.nl Dit is een compleet nieuwe uitgave, waarin 129 trends voor de recreatiesector Calimeromarketing 2.0 Denkt u dat marketing ingewikkeld en duur is? En denkt u dat Web 2.0 alleen voor grote bedrijven is? Heeft u boven dien geen zin in het bestuderen van een dik boek vol marketingtheorie? Dan moet u toch eens het boek ‘Calimero marketing 2.0’ van Karen Romme lezen. In 10 regels doorloopt ze alle stappen van de marketing. Het boek staat boorde vol tips, trics en valkuilen waar u als ondernemer direct mee aan de slag kunt. Het boek staat steevast in de Marketing Top 10 van Managementboek.nl en van de eerste versie 'Calimeromarketing' uit 2004 werden ruim 200.000 exemplaren verkocht. Alhoewel het boek zich speciaal richt op kleine bedrijven, freelancers en zzpers geeft het zo’n overvloed aan leuke tips dat het ook voor marketingmanagers van middelgrote bedrijven interessant is. ‘Calimeromarketing 2.0’ is in alle Neder landse boekhandels verkrijgbaar. Het boek kost €22,50. RecreatiefTotaal • Zakelijke evenementen • Winter 2010/2011 51 Pleisureworld TOP partners
Pagina 52Voor vaktijdschriften, online uitgaven en jaarverslagen zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw magazines.
Recreatief Totaal wintereditie 2010 Lees publicatie 10Home