Inhoudsopgave

steeds meer kansen op gratis publiciteit Als redacteur zie ik elke dag veel ‘nieuws’ voorbij komen. Bij de meeste persberichten kan ik meteen op de delete knop drukken. Ik zie dan al aan de kop dat het een verkooppraatje is of dat het bericht helemaal niet voor mij bedoeld is. En ik kan u vertellen; er wordt nogal wat spam verspreid onder het mom van ‘persbericht’. Ik kom ook regelmatig een andere kant tegen; Ondernemers die met iets heel bijzonders bezig zijn, maar dat inmiddels heel gewoon vinden. Zonde, want het kan ze veel gratis publiciteit opleveren. Gelukkig kom ik ze zo nu en dan tegen en die verhalen komen dan terecht in dit vakblad of op Pretwerk.nl. In de praktijk zijn het zeker niet alleen de grotere bedrijven die innovatief bezig zijn. Kijk maar eens op pagina 16. Het zijn wel de grote bedrijven die het sneller ‘innovatief’ noemen. Consumentenbladen en hun verlengstuk op internet zijn dagelijks op zoek naar verhalen. Innovatie is daarbij een prima thema. Maar ook een bijzonder en uniek verhaal over uw bedrijf of de omgeving kan al aanleiding zijn voor een artikel. Ook zijn journalisten dol op ‘eigen meningen’. Dus wat let u om te reageren op een politiek besluit dat u raakt en in uw ogen ook niet klopt. Het zijn allemaal kansen op gratis publiciteit. Recreatief Totaal maakt het u wat makkelijker. Wij zijn op zoek naar slimme ideeën voor recreatiebedrijven en visies op marktontwikkelingen. Kortom, alles waar uw eigen bedrijf beter van is geworden en kennis die u trots met collega’s durft te delen. Walter Jonker Hoofdredacteur Recreatief Totaal redactie@pretwerk.nl www.levendland.nl / www.pretwerk.nl 31 6 8 15 41 22 31. Kansrijke online locatiediensten voor de recreatiesector 33. dromen en Thematiseren in drouwenerzand 34. Partner Pagina 37. Cultuur belangrijk bij recreatieve plannen platteland Zakelijke evenementen 41. Publicaties en Onderzoek 42. Kalender uitgelicht 43. Kalender & colofon Inhoud Algemeen 3. slimme Zet - Hans van leeuwen 5. Voorwoord 6. Hoe verder na Gastvrij Nederland Actueel 8. Actueel Algemeen 9. Actueel Verblijfsrecreatie 11. Actueel Natuur en Platteland 13. Actueel dagrecreatie Verblijfsrecreatie 15. Boerencampings met een onderscheidend aanbod 17. Kinderwensen op de kampeervakantie 19. Kookcursus op de camping Dagrecreatie en Foodservice 20. Educational Tour 2011 22. studiereis Europapark 24. Toeristische Bedrijven Contactdag Productnieuws 27. Noviteiten en trends 29. Arbeitsrechtelijk niet eenvoudig Recreatief Totaal • Algemeen • Nr. 2 - 2011 5 Pagina 4

Na Gastvrij Nederland

Scoor meer met een online winkel in uw nieuwsbrieven. Velen gingen u voor en publiceerden reclamefolders online.

Recreatief Totaal 2 - 2011 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication