Hoe verder na Gastvrij Nederland? Maandag 3 januari nam de RECRON afscheid van het gezicht en de naam van de campagne ‘Gastvrij Nederland’. Het gezicht; Ilse Michiels, werd door Recron directeur Joep Thönissen bedankt voor haar enthousiaste inzet in de afgelopen drie jaar. Het project wordt in afgeslankte vorm voortgezet onder de naam RECRON Innovatie Campagne (RIC). Subsidie stopt over de RECRON marketing, die aan de leden zijn voorgelegd, worden helaas niet openbaar gemaakt. Het centrale kennisproduct van project Gastvrij Nederland was de Recreantenatlas. Deze atlas is inmiddels goed gevuld en deze kennis wordt o.a. geschikt gemaakt voor nieuwe betalende doelgroepen zoals opleidingen, samenwerkende promotieorganisaties en overheden. campagne van de RECRON, alhoewel de website nog wel online is. Daarmee komt een einde aan de verwarring tussen twee gelijknamige organisaties in de Recreatie. ‘Gastvrij Nederland’ wordt vanaf nu alleen nog gebruikt door de nationale raad voor toerisme, recreatie, horeca en vrije tijd. Voorlopig wordt deze organisatie in Google nog overwoekerd door de RECRON campagne. De website van dit samenwerkingsverband: www.gastvrij-nederland.nl. Thönissen liet in zijn welkomstwoordje weten dat de subsidie vanuit EZ voor het project Gastvrij Nederland per 1 januari 2011 is beëindigd: “We willen echter wel voortborduren op de successen die Gastvrij Nederland de afgelopen jaren heeft geboekt. Het pilotproject is voorbij en we gaan de onderdelen van Gastvrij Nederland nu meer integreren in de marketing van de RECRON.” Simone van Poppel wordt de nieuwe verantwoordelijke voor de marketingcampagne met de naam RIC. Dagrecreatie Betaalde diensten Doordat de subsidie wegvalt, zal er voor de marketingproducten een commercieel plan worden ontwikkeld. Het vertrek van Ilse Michiels wordt niet opgevuld met een nieuwe medewerker. De leden van de RECRON hebben zich onlangs, op de ALV, uitgesproken voor een nieuwe koers van de RECRON, met daarin een actievere rol voor marketingondersteuning. De stellingen Het kennisprogramma en de recreantenatlas was in eerste instantie gericht op de verblijfsrecreatie. Inmiddels is er ook voor de dagrecreatie een eigen innovatieplan ontwikkeld. Belangrijkste verschil met de recreantenatlas van de verblijfsrecreatie; er wordt onderscheid gemaakt in 7 in plaats van 5 doelgroepen. Gastvrij Nederland De naam ‘Gastvrij Nederland’ wordt niet meer gebruikt voor de marketing Thönissen bij de start van het project 6 Recreatief Totaal • Nr. 2 - 2011 Inhoudsopgave
Pagina 7Scoor meer met een webwinkel in uw flyers. Velen gingen u voor en publiceerden magazines online.
Recreatief Totaal 2 - 2011 Lees publicatie 10Home