erom dat de klant zich prettig voelt en hierdoor verleid wordt tot aankopen. Hierin speelt voor ons de verkoper een belangrijke rol. We hebben een uniek systeem in eigen beheer ontwikkeld waarmee op individueel niveau bekeken wordt in hoeverre men de eigenschappen bezit om de klanten optimaal te bedienen. Dat er veranderingen in winkelgedrag gaande zijn, moge duidelijk zijn. De klant is mondiger en stelt steeds hogere eisen. Een rek met broeken of bloezen alleen is allang niet meer voldoende. We streven naar een unieke beleving, vergelijkbaar met andere vrijetijdsbestedingen. Hiermee proberen we het verschil te maken. MVO ondernemerschap maakt een belangrijk onderdeel uit van onze bedrijfsvoering. Zo zijn we actief betrokken bij Kika. KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland. Daarnaast zijn we kledingsponsor van prominente sportbonden. Dit draagt tevens bij aan de imagoversterking van Piet Zoomers.” Overeenkomsten tussen attractieparken en de ModeMall “Voor beide disciplines is het van belang dat we voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant. Valt de ervaring beneden het verwachtingspatroon, dan ontstaan ontevreden gasten. Iedereen heeft inmiddels zijn aanbod vaak wel op orde, dus je kunt slechts onderscheidend zijn hetzij door prijsverschillen hetzij door een uniek aanbod. Voor mij persoonlijk was Het Land van Ooit een unieke ervaring. Vanaf het moment dat je het park binnenliep klopte alles gewoonweg. Ondanks de ouderwetse uitstraling was de sfeer goed en het concept volledig uitgewerkt.” Hoe verleiden jullie de consument? “Verplaats je in de klant. Blijf bij de basis, maar ga mee in de trends en ontwikkelingen, en doe niet jarenlang hetzelfde. Zo hadden we zeven jaar terug nog geen eigen website. Inmiddels hebben we vijf fulltimers die zich bezighouden met onze webshop. Ook op Facebook en Twitter zijn we actief en via deze kanalen versturen we regelmatig speciale aanbiedingen. Het is een continu proces waarin het personeel een belangrijke factor is”. Is social media een must of een hype? “Social media is een tool en of het rendement oplevert is nog moeilijk te staven. Wel zien we signalen dat het bijdraagt aan het bedrijfsresultaat. Op termijn zal het de traditionele manier van marketing vervangen”. Waar halen jullie de inspiratie vandaan? “Door iedere dag om ons heen te kijken, zelf te ervaren en zelf als consument te denken. Het liefst zou ik elke dag willen winkelen, attractieparken en dierentuinen bezoeken. Voortdurend ben ik bezig met het scannen, ervaren en beleven. Gezellig winkelen met mijn vrouw is dan ook een echte uitdaging”. Wie is jullie grootste concurrent? “De concurrentie is enorm en wordt alleen maar groter. De grootste concurrent is de gedachte van de consument. Zodra ze de ogen openen en zich afvragen wat ze in hun vrijetijd willen ondernemen begint het wedijveren. Je hoopt dat ze een goed gevoel hebben bij jou als bedrijf. Dat maakt immers voor een groot gedeelte uit waar de keuze naar uit gaat. We hebben het voordeel dat winkelen een bepaalde vorm van noodzaak in zich heeft. Waar wij het juist op kunnen winnen zijn de extra’s, zoals een voorstelling van Jan Douwe Kroeske midden in de zaak. Koppelen we daar dan nog een proeverij aan of een loterij dan zien we dat dit bijdraagt aan meer bezoekers. Daarnaast is internet een grote concurrent. Dit moeten we op de voet blijven volgen. Ook dat is een uitdaging”, aldus Richard van Roon. < Leisure Facts ModeMall in Wilp Rijksstraatweg 38 7384 AE Wilp Tel: 0571 - 261755 www.pietzoomers.com Vestigingen, Apeldoorn, Arnhem, Doetinchem, Enschede, Hengelo, Lochem, Oldenzaal, Zwolle en binnenkort ook in Den Bosch. magazine Pietzoomers A Celebration of Fashion Klantencard Loyalty card met bonuspunten bij bestedingen Theaterdagen Schouwburg Deventer Sponsoring O.a. FC Twente Samenwerking Zwemparadijs de Scheg Deventer Horeca Elke vrijdag avond happy hour in ModeMall te Wilp diner voor twee voor de prijs van een! (tijdelijke actie) Prijs koffie Prijs sandwich € 4,95 Maatschappelijk verantwoord ondernemen WEDEO Groenpost (FSC keurmerk) Om trots op te zijn Winnaar Human Capital Award Winnaar CBW-Mitex Booster Social media Twitter Facebook www.facebook.com/ pietzoomers Recreatief Totaal >> Nr. 6 - 2011 39 Pagina 38
Pagina 40Heeft u een vaktijdschrift, pagedirect of e-publicaties? Gebruik Online Touch: krant van pdf naar online converteren.
Recreatief Totaal - 6 Lees publicatie 10Home