Nieuwe marketing En dan komen we op een onderwerp, waar de markt op dit moment wellicht het meest drastisch wijzigt; de (online) marketing. Een steeds groter deel van alle boekingen verloopt via internet. Als je daar niet goed gevonden wordt, dan heb je een probleem. Slimme internetspecialisten, vaak afkomstig van buiten de branche, weten met boekingsportals (b.v. weekendjeweg.nl), veilingwebsites (vakantieveilingen.nl) of kortingscampagnes (groupon.com), een belangrijk deel van de markt te bereiken. Op de boekingen worden dermate aardige marges behaald, dat er vele partijen zijn die op dit moment strijden om marktaandeel. Ook vanuit de ondernemers komen er initiatieven van de grond om weer meer controle te krijgen over het boekingskanaal (o.a. Recron/ Telegraaf en OntmoetNL). Of nemen de consumenten (een deel van) de macht over? Dat is op het hele internet wel de trend. Particuliere eigenaren van vakantiehuizen hebben geen grote partij meer nodig, want ze kunnen hun vakantiewoning ook zelf vermarkten. (b.v. Micazu) Enkele onderwerpen met een update in de vernieuwde editie: • Vernieuwende bungalowconcepten • Nieuwe marketing • Focus op rendement en benchmarken • Toegankelijkheidsaspecten • Samenwerken in de regio • Duurzaamheid en Greenkey • Profit centers binnen het bungalowpark Het handboek Bungalow revolutie is mede tot stand gekomen door Hans van Leeuwen, Trendwatcher, Expert in Leisure, die gezien kan worden al de kenner van dit typische Hollandse export product. Zowel in binnen als buitenland en ver daarbuiten zoals de Cariben heeft Hans van Leeuwen ervaringen m.b.t. de levering en installatie van attracties en bij het opzetten van parkmanagement en verhuur organisatie met MegaSport in de jaren tachtig en negentig. De laatste jaren staan in het teken van onderzoek en het bestuderen van consumenten gedragingen door veel bungalowparken te bezoeken en er te verblijven. < Voor meer informatie en bestellen van het boek: www.pleisureworld.nl Innovatie Sales Pitch: Voor enkele grote bungalow ketens organiseert SLIMMadvies Innovatieve Sales Pitches! Een exclusief gezelschap toeleveranciers van bijzondere producten en diensten worden geselecteerd en mogen exclusief in een tijdsbestek van slecht 10 minuten een presentatie geven welke de voordelen zijn van de bungalow organisatie. Het doel is om toeleveranciers in het belang van de opdrachtgever, de bungalow organisatie, een propositie aan te bieden waarin het gaat om meer omzet , kostenreductie, MVO ondernemen, attractiewaarde, gastbelevenis, imago en hospitality. Een scherp aanbod maakt onderdeel uit van deze “Sales Pitch” en levert beide partijen unieke voordelen. Wilt U ook meer weten over deze opzet tot een kwaliteits impuls op uw camping/bungalowpar(en). Neem vrijblijvend contact op met SLIMMadies, Hans van leeuwen. Kijk op www.slimmadvies.nl – info@slimm.nl Recreatief Totaal >> Nr. 2 - 2012 5 Pagina 4

Pagina 6

Heeft u een folder, issue of digitale brochures? Gebruik Online Touch: gebruiksaanwijzing digitaal maken.

Recreatief Totaal 2 - 2012 Lees publicatie 10Home


You need flash player to view this online publication